بیانیه جنبش حماس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان: امت اسلامی از مردم فلسطین حمایت کنند

تهران (پانا) - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با صدور بیانیه‌ای از امت اسلامی خواست در ماه مبارک رمضان از مردم فلسطین حمایت کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه جنبش حماس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان: امت اسلامی از مردم فلسطین حمایت کنند

‌در بیانیه مطبوعاتی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس صادر کرده، آمده است: ماه رمضان، ماه نیکوکاری، احسان، ایثار و پیروزی هاست، ما از امت خود می‌خواهیم که در این روز‌ها و شب‌ها از مردم ما در نوار غزه، قدس و مسجد مبارک الاقصی حمایت و پشتیبانی کنند. امت عربی و اسلامی ما امسال در حالی وارد ماه مبارک رمضان می‌شوند که در پرتو سکوت بین المللی، انفعال و عدم جرم انگاری، بخش عزیزی از پیکره واحد آن نزدیک به شش ماه است در نوار غزه در معرض تجاوزاتی ظالمانه و نسل کشی قرار دارد که تاریخ معاصر هرگز شاهد آن نبوده است. بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی براثر این تجاوزگری، شهید، مجروح، یتیم، مفقود و اسیر شده اند. خون آنها با سلاح‌های صهیونیستی-آمریکایی به زمین ریخته می‌شود و عزیزان و خانواده هایشان را به علت گرسنگی و تشنگی از دست می‌دهند و از فقدان مایحتاج زندگی انسانی نظیر آب و غذا و دارو مسکن با سربلندی رنج می‌برند، اما با عزت و صبر و استقامت و ایثارگری خونسردی و فداکاری، درحماسه‌ای افسانه‌ای که عنوان آن (طوفان الاقصی) است به دفاع از خود و سرزمین و قدس و مسجدالاقصی و عزت و شرف مردمشان در برابر تهاجمات وحشیانه ادامه می‌دهند.

ما در جنبش حماس در همه عرصه‌های داخلی و خارجی، با دردها، امید‌ها و آرزو‌های مردم مان برای کسب حقوق مشروع، دفاع از آزادی، استقلال و حق تعیین سرنوشت در کنار مردممان هستیم. با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان و تداوم این تجاوزات نازی‌ها برای صد و پنجاه و سومین روز و تشدید قتل‌ها و کشتار‌ها و نسل کشی‌ها و درد آوارگی و گرسنگی و تشنگی و بیماری تاکید می‌کنیم که ماه مبارک رمضان، ماه خیر و برکت و نیکوکاری، ماه همبستگی و همراهی امت واحده اسلامی با محوریت سرزمین فلسطین، فرصتی برای تقویت این ارزش‌ها و مفاهیم والا و کمک و حمایت همه جانبه مادی و معنوی از مردم نوار غزه است.

ما ایمان داریم و معتقدیم که ماه مبارک رمضان در طول تاریخ عرصه رقابت در فداکاری و ایثار و همبستگی فرزندان امت واحده اسلامی و در بسیاری از موارد ماه سربلندی و عزت و پیروزی بوده است. نظیر بدر، فتح مکه، قادسیه و عین جالوت.

با توجه به تداوم تجاوزات صهیونیستی و جنگ گرسنگی و تشنگی علیه فرزندان ما در نوار غزه و جنگ وحشیانه آنها علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی بر این نکات تاکید می‌کنیم:

نخست: از مردم فلسطین در سراسر کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی می‌خواهیم که به تلاش‌ها و حمایت همیشگی خود از مسجد مبارک الاقصی ادامه دهند و در روز‌ها و شب‌های ماه مبارک رمضان در صحن‌های آن حضور یابند و و بر هویت عربی و اسلامی آن تاکید کنند و با رد هرگونه تلاش صهیونیست‌ها برای محدود کردن تردد در آن، با نقشه‌های اشغالگران و شهرک نشینان علیه قدس و مسجدالاقصی مقابله کنند.

دوم: از همه دولت‌ها و نهاد‌های امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که این ماه مبارک را فرصتی برای فعالیت جدی و اعمال فشار برای توقف تجاوزات، ایجاد پل‌های زمینی، دریایی و هوایی و ارسال کمک‌های امدادی قرار دهند و در تمام مناطق نوار غزه، برای جلوگیری از ادامه جنگ و قحطی و نابودی بیش از دو میلیون فلسطینی، بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کنند.

سوم: از علما و ائمه و خطبا در همه کشور‌های جهان اسلام می‌خواهیم با همه توان در جهت تقویت روحیه دفاع از قبله اول مسلمین و معراج رسول اکرم (ص) و رساندن صدای مردم سرافراز غزه تلاش کنند و صدای رنج مردم و حقوق مشروع آنها و آرمان عادلانه و مقاومت مشروع آنها را باشند و نیروی امت را بسیج کنند و افراد را برای همه گونه حمایت و پشتیبانی ترغیب کنند.

چهارم: از امت عربی و اسلامی و مردمانی که وجدان بیدار دارند می‌خواهیم حمایت‌های مادی، معنوی، بشردوستانه و خیریه خود را افزایش دهند زخم‌های مردم نوار غزه را التیام بخشند و از خانواده‌ها و بیماران و مجروحان حمایت کنند و طرح‌های خیریه‌ای برای حمایت از پایداری آنها در برابر تجاوزات صهیونیستی اجرا کنند.

پنجم: مجدداً از توده‌های امت عربی و اسلامی خود و مردم آزاده سراسر جهان دعوت می‌کنیم تا در حمایت از مردم ما در غزه سرافراز، حمایت از مقاومت دلیرانه آنها و استواری افسانه‌ای آنها و افشای جنایات، قحطی و نسل کشی کودکان، زنان و غیرنظامیان به جنبش‌ها و راهپیمایی‌های همبستگی خود در همه عرصه‌ها ادامه دهند و در ماه مبارک رمضان تشدید کنند.

ششم: نخستین روز این ماه خجسته، آغاز مجدد و تداوم همه فعالیت ها، راهپیمایی ها، تظاهرات و ابتکارات، تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی، رسواسازی جنایات آن و حامیانش و درخواست توقف این جنگ، ورود کمک ها، بازگشت آوارگان، بازسازی و دستیابی به دستاورد‌های افتخار آمیز امت در نبرد قهرمانانه طوفان الاقصی باشد.

هفتم: در این ماه مبارک انتظار داریم و امیدواریم امت ما با رهبران و دولت‌ها و افراد و نهاد‌های خود در همه شهر‌ها و پایتخت‌ها و میادین قیام کند و از ملت فلسطین و مردم ثابت قدم ما در نوار غزه پشتیبانی کنند و حرکتی قوی و جدی را که شایسته ایثارگری‌ها و درد‌های مردم ما باشد رهبری کنند به گونه‌ای که تا پایان دادن به تجاوزات و اشغالگری موجب باز شدن گذرگاه‌ها شود و با امداد رسانی از میزان رنج این مردم شود و درد آنها تسکین یابد و زخم‌های آنها التیام یابد و از استواری و مبارزه مشروع آنها حمایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار