اختراع اولین سیستم هوش مصنوعی توصیه گر دنیا در زمینه دندانپزشکی توسط دانش آموز دشتستانی

بوشهر(پانا)_ اختراع اولین سیستم هوش مصنوعی توصیه گر دنیا توسط دانش آموز دشتستانی در کشور ترکیه این نوجوان دانش آموز دشتستانی خانم پریان نظام زاده عضو و لیدر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران شد .

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اختراع اولین سیستم هوش مصنوعی توصیه گر دنیا در زمینه دندانپزشکی توسط دانش آموز دشتستانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر نوجوان دانش آموز دشتستانی خانم پریان نظام زاده عضو و لیدر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران شد که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسابقات بزرگ و بین المللی کشور ترکیه با شرکت بیش از ۲۰۰تیم از سرتاسر جهان در مرکز تجارت و فناوری های استانبول با حضور رئیس سازمان اختراعات کشور ترکیه،رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان ، نمایندگان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه صاحب مقام قهرمانی مدال طلا و اخذ اولین جایزه ویژه مسابقات از طرف سازمان اختراعات کشور ترکیه شد.

گفتنی‌است تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به رهبری دانشمند هوش مصنوعی ایران و جهان  دکتر سید احمدرضا افشاری حضور داشت که بار دیگر پرچم هوش و ذکاوت این دانشمند در پرورش دانشمندان نوجوانان این مرز و بوم در هماورد و قله ای دیگر از جهان برافراشته شد.

همچنین حسن دیدبان، وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این رویداد بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود.

این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، قطر،هند،هلند،فرانسه و اسپانیا به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... بود.

در این دوره از مسابقات که ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند.

بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی گردید.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار