ممنوعیت پیک و تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی

بوشهر(پانا)_ معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت در راستای اجرای برنامه‌های تحولی معاونت آموزش ابتدایی وزارت و بر اساس‌ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، ارائه هر گونه تکلیف نوروزی به دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی در قالب عیدانه، تکلیف، لوح فشرده، جزوه، درس نامه و سایر موارد ممنوع است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت پیک و تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی

غلامحسین مهران پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نحوه اجرای فعالیت‌های یادگیری ایام نوروز در قالب پوستر و اطلاعیه ارسالی از وزارت با عنوان فعالیت‌های یادگیری ایام نوروز، میزبانی بهار (بهار قرآن و بهار طبیعت) به تمامی مدارس استان ارسال شده است.

مهران پور افزود: بر اساس اطلاعیه مذکور، دانش آموزان می‌توانند به انتخاب خودشان یکی از فعالیت‌های سه گانه "فرصت‌های متنوع یادگیری"، "دوستی با طبیعت و محیط‌زیست" و "نوروز و داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی" را انجام دهند.

مهران‌پور با تأکید بر اینکه آموزگاران حق اجبار دانش آموزان برای انتخاب فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در صورت انتخاب فعالیت نوروز و داستان، در انتخاب کتاب مناسب با سن دانش‌آموزان و دارای مجوزهای قانونی، آزادی عمل داشته و به هیچ عنوان نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شوند و آموزگاران و مدیران مدارس می توانند در انتخاب کتاب مناسب فقط راهنمایی‌های لازم را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه مدیران مدارس آثار دانش‌آموزان را در کانال یا گروه مدرسه بارگذاری می‌کنند، ادامه داد: فعالیت‌های دانش‌آموزان پس از دریافت و بررسی توسط رابط استان، در کانال کشوری رویداد به نشانی @manyekdaneshamozam به اشتراک گذاشته می شود. 

مهران پور گفت: به منظور دسترسی تمامی دانش‌آموزان به محتواهای آموزشی جذاب و بهره‌مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت با هدف پرورش روحی و جسمانی آنان کانال کشوری میزبانی بهار به نشانی @mizbanybahar در شبکه شاد راه اندازی شده است و رابطان استانی پس از دریافت و بررسی نمونه آثار بر اساس سهمیه اعلامی محتواهای منتخب را در کانال کشوری نیز  بارگذاری می‌کنند.

خبرنگار: امیر محمد گنخکی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار