معاون آموزش اداره آموزش و پرورش اشتهارد خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام جهش تحصیلی از نیمه دوم اردیبهشت

کرج (پانا) - معاون آموزش اداره آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد از ثبت‌نام جهش تحصیلی ۱۴۰۳ دانش‌آموزان در نیمه دوم اردیبهشت خبر داد و گفت دستورالعمل اجرایی جهش تحصیلی ۱۴۰۳ برای اطلاع‌رسانی به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
 آغاز ثبت‌نام جهش تحصیلی از نیمه دوم اردیبهشت

مهدی حبیبی درخصوص جهش تحصیلی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی می‌توانند درخواست خود را به مدارس اعلام کنند و در پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir ثبت کنند. جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند.» 

وی ادامه داد: «مدیران مدارس ابتدایی باید درخواست کتبی ولیِ دانش‌آموز متقاضی جهش را به همراه کارنامه پایه فعلی و پایه‌های قبل با سطح پیشرفت خیلی خوب به استثنای دروس «تربیت‌بدنی و وضعیت تربیتی» را دریافت کنند این موارد در شورای مدرسه بررسی و سپس در صورت داشتن شرایط، تایید می‌شوند. موارد تایید شده در صورت نیاز به کمیسیون خاص منطقه و استان برای صدور مجوز شرکت دانش‌آموز در آزمون هوشی - روانی جهش ارسال می‌‌شود.»

حبیبی افزود: «زمان نوبت‌گیری جهش تحصیلی سال ۱۴۰۳ از ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد و تاریخ اعلام شده غیرقابل تمدید است.»

معاون اداره آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «لازم به ذکر است جهش از پایه اول به سوم وابسته به اخذ رأی کمیسیون خاص منطقه و جهش تحصیلی برای بار دوم به شرط  اخذ رای کمیسیون استان است.»

حبیبی گفت: «همچنین دانش‌آموزان در پایه‌های پنجم به هفتم یا هفتم به نهم نیز می‌توانند از فرصت جهشی خواندن استفاده کنند. دانش‌آموزان متقاضی استفاده از جهش تحصیلی برای پایه هفتم به نهم باید در پایه هفتم معدل بالای ۱۸ داشته باشند.»

دانش‌آموز خبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار