آیلین فیضی *

ارتش، تبلور استقلال و آزادى مردم است

کرج( پانا) - ارتش، تبلور استقلال و آزادى مردمى است که آوازه غیرت و همبستگی‌شان، دروازه‌هاى پولادین جهان را درنوردیده است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتش، تبلور استقلال و آزادى مردم است

نامگذاری روز ارتش را باید از جمله درخشان‌ترین و هوشمندانه‌ترین اقدامات بزرگ امام خمینی(ره) دانست که بی‌شک باعث اقتدار ارتشی شد که امروزه به برکت نام اسلام و خون 48 هزار شهید، این نیرو به جایگاه والایی دست یافته و چه سعادتی برای ملت که فرزندان و سربازان جان‌برکفش همچون دژی مستحکم در کنار آنان ایستاده و جانانه از کیان این ملک و مملکت دفاع می‌کنند.

بیست‌ونهم فروردین؛ روز ارتش و روز خورشید روزهای خاکستری، فرصت مغتنمی است تا کارنامه درخشان و افتخارآمیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در معرض توجه عموم هموطنان عزیز به‌ویژه جوانان فهیم ایران اسلامی قرار گیرد. امنیتی که امروزه بدان می‌بالیم، مرهون حماسه‌آفرینی و پایمردی شجاعانی است که در هشت سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف و در مقابل تمامی قدرت‌های روز جهان، آبدیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند.

مقام معظم رهبری در مورد ارتش فرموده‌اند: «2 خصوصیت در ارتش ما هست که اگر در هر ارتشی این 2 خصوصیت باشد، جا دارد به شایستگی مباهات کند؛ خصوصیت اول این است که ارتش در کشور ما در دل مردم جا دارد و خصوصیت دوم این است که شما هدف مقدس و والای خود را می‌سازید و آماده می‌کنید.

تاریخ سراسر افتخار میهن عزیز اسلامی ایران به داشتن ارتش و ارتشیان غیور، جان‌برکف و ایثارگر به خود می‌بالد و امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران و دلاورمردان در پاسداری از کیان این مرز و بوم، همت عالی و ایثارگری‌های خالصانه داشته و دارند و در این راه، شهدا و ایثارگران فراوانی تقدیم انقلاب کرده‌اند که به روح و روان همه آنان درود و صلوات می‌فرستیم.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران، این روز باشکوه را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، پرسنل خدوم ارتش و امت شهیدپرور تبریک و خانواده‌های شهدای ارتش تهنیت عرض کرده و از خداوند منان، توفیق هرچه بیشتر ارتش سرافراز و غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران را خواستارم.

* دانش‌آموزخبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار