فردا با حضور رئیس جمهوری؛

بهره برداری از بزرگترین نیروگاه متمرکز زیست توده کشور

تهران(پانا) - نیروگاه بیوگازسوز فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) به عنوان بزرگترین نیروگاه متمرکز زیست توده کشور، با ظرفیت اسمی ۷.۲ مگاوات، فردا پنج شنبه، ۲۳ فروردین، همزمان با افتتاح پروژه های صنعت آب و فاضلاب به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

کد مطلب: ۱۴۶۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از بزرگترین نیروگاه متمرکز زیست توده کشور

با راه اندازی این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه متمرکز زیست توده کشور، ظرفیت در حال بهره برداری نیروگاه های بیوگازسوز فاضلاب به ۱۴.۴ مگاوات افزایش می یابد و به این ترتیب ایران به بزرگترین تولیدکننده برق از نیروگاه های بیوگازسوز تصفیه خانه های فاضلاب در خاورمیانه تبدیل می شود.

این نیروگاه علاوه بر تولید سالانه ۵۰ میلیون کیلووات ساعت الکتریسیته با تولید حرارت که از آن برای گرمایش مخازن هاضم بی هوازی استفاده می شود نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت تصفیه خانه خواهد داشت.

ساخت تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با پیگیری های جدی دولت سیزدهم و سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا)، نیروگاه بیوگازسوز این تصفیه خانه با ظرفیت اسمی ۷.۲ مگاوات به عنوان سومین نیروگاه از این نوع در کشور به مرحله بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار