وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

استفاده از فناوری‌های جدید برای افزایش سرعت و دقت مرسوله‌های پستی

تهران (پانا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد از فناوری‌های جدید برای افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسوله پستی استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از فناوری‌های جدید برای افزایش سرعت و دقت مرسوله‌های پستی

عیسی زارع‌پور در مراسم افتتاح ۳ سامانه تجزیه هوشمند برای انواع مرسولات پستی اظهار کرد: پست به پیشران اقتصاد دیجیتال بدل شده است و به خاطر اعتماد مردم به پست لازم است سرعت و دقت ارسال خدمات پستی افزایش یابد.

وی گفت: باید اقداماتی انجام شود تا اعتماد مردم به پست روزافزون شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: باید از فناوری‌های جدید برای افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسوله‌های پستی استفاده شود.

وی عنوان کرد: تعرفه ارسال کالا در پست کم است و باید با وضعیت بهتری همراه باشد.اگرچه اصلاح تعرفه انجام شده اما متناسب با تورم نبوده است.

محمود لیایی‌، مدیرعامل شرکت ملی پست نیز  در این مراسم اظهار کرد: در این مراسم دستاوردهای شرکت پست در زمینه دانش‌بنیانی معرفی می‌شوند.باید گفت ضرب آهنگ پروژه‌های هوشمند سازی در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی افزود: برخی سخت‌گیری‌ها، سرعت هوشمند سازی را کاهش داده و برای رسیدن به جایگاهی که برای ما تعریف شده نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگا‌ه‌ها وجود دارد.تعرفه‌گذاری درست در کنار اصلاح اساسنامه پست از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی و تحول دیجیتال نیازمند بسترهایی است، گفت: ارتقای بهره‌وری عملیات و عوامل از جمله آثار هوشمند سازی است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترافیکی مرسولات پستی عنوان کرد: قرار است ابتدا و انتهای مرسوله پستی و ۴ فرآیند این مسیر هوشمند سازی شود.با این هدف، ۱۸ خط جدید ایجاد شده و ۶۷ کامیون جدید خریداری شده است.

وی افزود: پروژه تجزیه مرسولات جوف از جمله پروژه‌های هوشمند سازی شده است که موجب می‌شود برای ۹۲ مقصد پستی زمان ارسال یک روز کاهش یابد و امکان پردازش روزانه ۴۵ هزار مرسوله فراهم باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار