براساس آخرین تحلیل‌های هواشناسی؛

تداوم وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تهران (پانا) - براساس اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور تدوام خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

براساس آخرین تحلیل‌های هواشناسی امروز (۳ اردیبهشت)در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر و رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

همچنین سه شنبه(۴ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم،اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس ، یزد ،کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می.دهد .

بارش در تهران، البرز ، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در برخی نقاط استان‌های،یزد ، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

در روز چهارشنبه نیز (۵ اردیبهشت)علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد، به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

برای پنجشنبه هم (۶ اردیبهشت) در مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس ،کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. جمعه(۶ اردیبهشت) در برخی مناطق جنوب شرق، از طرفی برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می‌دهد. 

از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود. از سوی دیگر طی پنج روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.  همچنین دوشنبه و سه شنبه غرب خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران نیز فردا (۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، وزش باد، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت) قسمتی ابری،گاهی افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار