رئیس پلیس راهور فراجا:

دانش‌آموزان همیار پلیس تذکرهای لازم را به والدین خود در هنگام رانندگی بدهند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با دانش‌آموزان همیار پلیس از آن‌ها خواست تا همه‌ تذکرهای راهنمایی و رانندگی ‌که می‌تواند سفرهای نوروزی را تبدیل به یک سفر خاطره‌انگیز کند، به والدین خود بدهند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان همیار پلیس تذکرهای لازم را به والدین خود در هنگام رانندگی بدهند

ایام عید نوروز و مسافرت‌های نوروزی از جمله مواقعی است که باید بیش از پیش مراقب رانندگی و حوادث ناشی از مسائل ترافیکی بود، در واقع باید رانندگان نسبت به رانندگی خود آگاه‌تر و هوشیارتر باشند، چرا که در این ایام با توجه به افزایش تردد در جاده‌ها و بزرگراه‌های بین‌شهری، احتمال بیشتر شدن آمار تصادف‌ها وجود دارد.

در این میان، پلیس راهور و باقی ارگان‌های امدادی همواره سعی دارند مردم را نسبت به حوادث ترافیکی آگاه‌تر کنند و با اعمال قوانینی بازدارنده، میزان تصادف‌ها را کاهش دهند؛ حتی در این زمینه دانش‌آموزان نیز به ابتکار وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور فراجا می‌توانند نسبت به بی‌احتیاطی والدین خود هشدار دهند و نقش همیاران پلیس را ایفا کنند که یکی از انتظارات سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در رابطه با سپردن نقش به دانش‌آموزان است و اثرپذیری بالایی دارد.

سید‌تیمور حسینی، رییس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با پانا خطاب به دانش‌آموزان همیار پلیس اظهار کرد: «قبل از هر چیزی به همه‌ دانش‌آموزان عزیز کشور عرض سلام و وقت بخیر دارم. ما همیشه از این پتانسیل قوی(دانش‌آموزان) به عنوان همیاران پلیس استفاده کرده‌ایم، امسال نیز همین قصد و منظور را داریم.»

وی افزود: «ان‌شاالله همه دانش‌آموزان عزیز به عنوان همیار پلیس در زمانی که با خانواده‌هایشان به سفرهای نوروزی می‌روند مراقب جدی رانندگی پدر و مادر عزیزشان باشند؛ برای مثال اگر خدایی نکرده خواستند با تلفن صحبت کنند، تذکر دهند.»

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: «یا اگر سرعتی که می‌روند با تابلوهایی که کنار جاده نصب شده است، یکسان نیست، بگویند مامان یا بابا سرعت را کم‌تر کنید.»

سردار حسینی اضافه کرد: «همچنین اگر جای خطرناکی خواستند بایستند، بگویند که اینجا جای خطرناکی دست و جای مناسبی برای توقف نیست. در واقع همه‌ تذکرهایی که می‌تواند این سفر را تبدیل به یک سفر خاطره‌انگیز کند را دانش‌آموزان همیار پلیس می‌توانند به والدین خود بدهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار