عملکرد یک ساله پلیس؛ از دستگیری بیش از 15 هزار خرده فروش موادمخدر تا دستگیری ۱۷۱ تروریست و شرور در مرز

تهران (پانا) - سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در تشریح بخش‌هایی از اقدامات انجام شده از سوی پلیس‌های تخصصی انتظامی کشور در سال ۱۴۰۲ گفت دستگیری بیش از ۱۵۰ هزار خرده فروش مواد مخدر، بازداشت ۱۸ هزار مالخر اموال مسروقه، ارائه بیش از ۲۰۰ میلیون خدمات ترافیکی و عملیاتی از سوی پلیس راهور و ...از جمله این اقدامات است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد یک ساله پلیس؛ از دستگیری بیش از 15 هزار خرده فروش موادمخدر تا دستگیری ۱۷۱ تروریست و شرور در مرز

سردار سعید منتظر المهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد پلیس در یکساله اخیر اشاره و اظهار کرد: در حوزه پلیس آگاهی شاهد ۹۲ درصد کشف کل جرائم جنایی، ۸۵ درصد کشف کل جرائم جعل و کلاهبرداری و کشف ۳۵ درصد کل سرقت‌ها بودیم.

سردار منتظر المهدی از تشکیل بانک اطلاعاتی برای حدود ۷۰۰ نفر از مالخران حرفه‌ای خبرداد و گفت: همچنین بیش از ۲۵۰ میلیون اطلاعات قطعات از شرکت‌های خودرو ساز برای بهره‌برداری در طرح پایش اخذ شد و با هدف کاهش دغدغه مردم، ساماندهی وضعیت مالخران و اوراق فروشی‌ها جهت کنترل قیمت قطعات یدکی ‌و کاهش سرقت خودروها را به مرحله اجرا گذاشتیم که منتج به دستگیری ۱۸ هزار مالخر اموال مسروقه طی ۱۸ مرحله شد.

سخنگوی پلیس با بیان اینکه در سال جاری شاهد کنترل ۴ درصدی وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از سوی پلیس آگاهی بودیم تصریح کرد: افزایش ۱۲۴ درصدی کشف قاپ زنی‌ها، کشف ۸۷ درصد از اتومبیل‌های مسروقه، کشف ۴۰ درصد سرقت‌های مهم و همچنین ۳۳ درصدی سرقت‌های خرد از دیگر اقدامات مأموران پلیس آگاهی بود.

سخنگوی فراجا درباره  اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: دستگیری ۱۵۰۵۸۴ نفر از خرده فروشان مواد مخدر با افرایش ۴۰ درصدی، جمع آوری ۲۲۱۸۳۹ معتاد متجاهر با افزایش ۱۱۵ درصدی، کاهش ۱۵ درصدی اخبار ۱۱۰ شهروندان در خصوص جرائم مرتبط با مواد مخدر، کشف ۵۳۶۰۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر ‌و روان گردان از جمله اقدامات این پلیس است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات پلیس امنیت اقتصادی نیز می‌توان به انهدام ۸۱۰ باند قاچاقچیان کالا، مجرمین و مفسدین اقتصادی، افزایش ۳۶۸ درصدی کشفیات تجهیزات پزشکی، افزایش ۲۵ درصدی کشفیات لوازم یدکی قاچاق ( سبک و سنگین)، افزایش ۴۲ درصدی کشفیات دارو (انسانی، حیوانی) اشاره کرد.

سردار منتظر المهدی گفت: افزایش ۱۲ درصدی کشفیات ارز و افزایش ۷۹ درصدی کشفیات فرآورده‌های نفتی (سوخت)، دستگیری بیش از ۸۰ هزار متهم و راه اندازی سامانه تلفنی ۰۹۶۳۰۰ برای رصد و شناسایی برخط جرائم اقتصادی با کمک مردم از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی است.

سخنگوی فراجا با اشاره به اقدامات مرزبانی افزود: کشف و ضبط کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال، افرایش ۱۱ درصدی کشفیات سوخت و ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزها، دستگیری ۱۷۱ نفر از اشرار و اعضای گروهک‌های تروریستی و افزایش ۸۸ درصدی هلاکت اشرار، قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر اقداماتی است که مرزبانی انجام داده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۰ سامانه رادار زمینی، ۵۲ دستگاه دوربین حرارتی تاکتیکی، ۳۰۱ دستگاه انواع دوربین مرئی، ۹۵ دستگاه دوربین البسه برون خط و ۲۵۹ دوربین مداربسته جهت تجهیز مقرهای مرزی از جمله تجهیزات الحاقی مرزبانی است.

سردار منتظر المهدی به اقدامات پلیس بین‌الملل اشاره و اعلام کرد: از جمله اقدامات پلیس اینترپل نیز می‌توان به تعیین تکلیف پرونده استرداد، دستگیری، اخراج و مصالحه ۴۲ نفر از اتباع ایرانی و خارجی، انتقال ۲۷ نفر از محکومین به حبس برای سپری کردن مابقی دوران محکومیتشان، ارائه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خدمت انتظامی اعم از صدور گواهینامه سو پیشینه بین المللی برای اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور به زبان انگلیسی اشاره کرد.

سخنگوی فراجا به اقدامات یکساله پلیس فتا نیز پرداخت و گفت: رشد ۲۱ درصدی پرونده های مکشوفه، کشف ۴۲۳ فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی و دستگیری ۹۰۵ نفر در این زمینه، ارائه ۳۸۰ برنامه آموزشی و پیشگیرانه در تلویزیون، ۶۰۰ برنامه رادیویی و ۵۰۰ هشدار و زیرنویس در شبکه ملی از جمله عملکرد پلیس فتاست؛ همچنین باید گفت که ۸۷ درصد جرائم سایبری با تلاش متخصصان و کارشناسان پلیس فتا منجر به کشف شده است.

سردار منتظر المهدی درباره اقدامات پلیس گذرنامه و اماکن گفت: صدور بیش از ۵ میلیون گذرنامه الکترونیکی، کاهش ۳۰ درصدی صدور دفترچه پناهندگی، افرایش ۲۲ درصدی تعداد گروه‌های جهانگردی در قالب تور، افرایش ۳۹ درصدی میزان مسافران ورودی خارجی به کشور، شناسایی و انهدام ۹۴ باند قاچاق انسان، انهدام ۲۶ باند جعل مدارک مسافرتی و هویتی جعلی ایرانی و خارجی، افرایش ۲۶ درصدی کشف اسناد مسافرتی و هویتی جعلی، رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی بررسی صلاحیت فنی کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها و بررسی بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست صنفی متقاضیان صدور پروانه کسب و مجوز فعالیت از اقداماتی است که پلیس گذرنامه و اماکن انجام داده ‌اند.

وی در ادامه به تلاش یکساله مأموران پلیس راهور فراجا پرداخت و گفت: ارائه بیش از ۲۰۰ میلیون خدمات ترافیکی و عملیاتی، شناسایی و رفع مشکل ۹۸۰ نقطه حادثه خیز راه‌های برون شهری و ۱۳۰۹ نقطه حادثه خیز درون شهری از جمله اقدامات پلیس راهور بوده است.

وی با بیان ۵۳ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی در سطح کشور هستند تصریح کرد: ۸ و نیم درصد افزایش صدور گواهینامه های رانندگی جدید را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین در حوزه اسقاط وسایل نقلیه فرسوده ۱۷ درصد رشد داشته‌ایم.

سخنگوی فراجا به عملکرد مرکز سامانه فوریتی پلیس ۱۱۰ اشاره و بیان داشت: بیش از ۵۲ میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی برقرار شده است یعنی به طور میانگین شهروندان در هر دقیقه ۱۰۷ تماس با پلیس داشته اند که افزایش ۶۰ درصدی هرتماس در دقیقه نسبت به سال قبل ثبت شده است؛ همچنین باید گفت که ۲۱ میلیون تماس منجر به عملیات انتظامی پلیس شده است.

وی در ادامه به عملکرد پلیس پیشگیری پرداخت و گفت: در قالب مشاوره و مددکاری اجتماعی بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های نزاع در مراکز انتظامی‌ منجر به مصالحه و قضازدایی شده است؛همچنین کاهش سه درصدی میزان نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

وی به عملکرد یکساله یگان ویژه پرداخت و  ادامه داد: کشف ۸۸ درصد آدم ربایی و گروگانگیری‌ها با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال قبل و  اجرای ۵۶۶ مرحله اقدامات مردم یاری و ۱۱۱۸ مرحله ماموریت مبارزه با انواع قاچاق در کارنامه کاری ۱۲ ماهه یگان ویژه است.

سخنگوی پلیس از تجهیز هوافراجا به انواع بالگرد، جایروپلن، هواپیمای توربو، فالکن و سسنا خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار سورتی پرواز به مدت ۴۵۰۰ ساعت که ۲۸۴۰ ساعت آن مربوط به اجرای عملیات امدادی انتظامی و شناسایی بوده از جمله عملکرد هوا فراجاست؛همچنین بیش از ۷۸۰ مصدوم را این یگان در حوادث مختلف جابجا کرده و جان آنها را با انتقال به مراکز درمانی نجات داده است.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اقدامات سازمان وظیفه عمومی گفت: صدور حدود ۷۱۸ هزار کارت هوشمند پایان خدمت، ارائه ۵۶۹ هزار معافیت تحصیلی و ۱۸۶ هزار معافیت دائم از جمله عملکرد این پلیس است؛ همچنین در یکساله اخیر شاهد افزایش ۱/۱ درصدی میزان معرفی و اعزام مشمولان به خدمت بوده‌ایم.

سخنگوی فراجا درباره اقدامات بهداشت گفت: ۱۴۴۷۷ نفر مورد پشتیبانی بهداشتی و درمانی از سوی بهداد فراجا در اربعین حسینی قرار گرفته و ۱۷۷۸۳ مورد خدمات ویزیت رایگان نیز به عموم مردم در هفته انتظامی ارائه شد.

وی درباره اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا اعلام کرد: تاسیس باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس و ایجاد رسانه تعاملی با محوریت و شعار پلیس مردم پایه، اجرای طرح همیاران آرامش برای افزایش کمی و کیفی خدمت انتظامی و مشاوره‌ای به مردم، ایجاد ۱۱۷ مورد صلح و سازش میان قبایل و طوایف در سطح کشور که دارای نزاع و درگیری‌های قدیمی و پر مخاطره بوده و‌ راه اندازی تلویزیون اینترنتی پلیس در بستر تلوبیون و آپارات از جمله برنامه‌های این معاونت بود.

سردار منتظر المهدی ادامه داد: همچنین تهیه و تولید ۲۵۰ برنامه ۱۱۰ ثانیه با پلیس، اجرای برنامه زنگ پلیس به عنوان یک طرح آموزشی و پیشگیرانه در کل کشور و اجرای میدانی در مناطق کم برخوردار، تهیه فیلم، سریال، انیمیشن پلیسی برای آموزش و پیشگیری اجتماعی در گروه‌های سنی مختلف و توسعه برند پلیس تعاملی در کل کشور با نگاهی ملی به جمعیت و جغرافیای ایران از دیگر اقدامات سال جاری معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی کل انتظامی کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار