وزیر آموزش و پرورش:

پیگیری آیین نامه‌ها و احکام برنامه هفتم توسعه برای آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت پیگیری آیین نامه‌ها و اجرای احکام برنامه هفتم باید در صدر اولویت‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه آموزش و پرورش به ویژه نوسازی مدارس باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری آیین نامه‌ها و احکام برنامه هفتم توسعه برای آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمانه با مدیران ستادی سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز با تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این نشست را فرصتی مغتنم دانسته و حضور در این جمع پاک و نیک‌اندیش و خدا دوست جامعه ایران اسلامی برای ما افتخار بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم با یبان اینکه در سال ۱۴۰۲ ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد، یادآور شد: شعار سال 1403 به نام جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نامگذاری شده است که باید در تمامی معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش به ویژه در امر مدرسه‌سازی با حضور فعال و همراهی بیش از پیش شما خیرین گرانقدر، نمود عینی یابد و حقیقتا جهش متفاوتی را در فرایند ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی نسبت به سنوات گذشته شاهد باشیم. 

صحرایی ابراز کرد: پیگیری آیین نامه‌ها و اجرای احکام برنامه هفتم باید در صدر اولویت‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه آموزش و پرورش به ویژه نوسازی مدارس باشد.

صحرایی درخصوص ابلاغ دستورالعمل ساخت، توسعه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی مدارس در سال 1402، خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و تجهیز آزمایشگاه در راستای برقراری تعامل اثربخش مدارس با رعایت اصل غنی‌سازی محیط مدرسه با همکاری سایر دستگاه‌ها مورد توجه و تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار گرفته است.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان، نیز در ادامه اظهار کرد: جریان خیرین مدرسه ساز از گذشته و با سرعت و بی وقفه درحال تلاش هستند که صمیمانه قدردان اخلاص این عزیزان هستیم.

خان محمدی اذعان کرد: قریب به ۳۰۰۰ پروژه با ۱۳ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۲ امری بی‌نظیر بود که با همت همه ارکان به ویژه خیرین گرانقدر مدرسه ساز در سال 1402 رقم خورد.

وی ابراز داشت: از همه مردم به ویژه خیرین نیک اندیش انتظار می‌رود در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم شده است؛ جهش بزرگی را در مشارکت مردم و به تبع آن عرصه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی شاهد باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از تلاش مدیران و مهندسان و کارشناسان مجموعه نوسازی مدارس کشور قدردانی کرد گفت: در سال گذشته به همت همه اعضای این خانواده بزرگ اتفاقات زیبایی در این عرصه رقم خورد.

این مقام مسئول یادآور شد: رئیس محترم جمهور در دیدار ابتدای سال جدید با مدیران و کارگزاران دولت مردمی بیان داشت که «پیگیری» یک اصل مهم و رمز موفقیت در کارهاست ما نیز بر همین اساس باید پیگیری مستمر را در دستور کار قرار دهیم و دنبال کنیم.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه، سه حکم مستقیم که یکی از آنها اعتبار مالیاتی است مصوب شد که قطعا جهش بزرگی را در این عرصه رقم خواهد زد.

خان محمدی خاطرنشان کرد: ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی، تجهیز هنرستانها و آزمایشگاه‌ها، توجه به هوش مصنوعی، ساخت مجتمع‌های بزرگ مقیاس که  تا پایان برنامه هفتم ۲۰۰ مجتمع بزرگ خواهیم ساخت و توجه به رویکرد مدرسه کانون پیشرفت و توسعه محله از برنامه‌های سال جدید است.

در ادامه ناصر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با تبریک عید نوروز اظهار کرد: پیگیری ساخت مدارس در مسکن‌های مهر و اقدام ملی حایز اهمیت است که ورود دولت محترم در این امر مهم را می‌طلبد.

وی افزود: مدارس نیمه تمام را در اسرع وقت به همت خیرین گرانقدر تکمیل کرده و به آینده سازان ایران عزیز هدیه خواهیم کرد و پایان پروژه های نیمه تمام را جشن خواهیم گرفت.

در ادامه حاج اکبر ابراهیمی مشاور وزیر در امور خیرین مدرسه ساز کشور  اظهار کرد: تعهد کردیم تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز را جمع کنیم  و در همین راستا۲۶۰ مدرسه  تا به الان تحویل  شد بقیه هم انجام خواهد شد ،ان‌شالله مدارس نیمه تمام هم  به همت خیرین عزیز تکمیل خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر کس به اندازه استطاعت و توان پای کار خیر بیاید، خدای بزرگ و مهربان به او پاداش خیر در دنیا و آخرت می‌دهد، خداوند متعال فرمود بخوانید مرا تا اجابتتان کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار