رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور :

راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات مالی در آموزش و پرورش مولدسازی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در هتل آسمان کرمان بر ضرورت اجرای دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات مالی در آموزش و پرورش مولدسازی است

حمیدرضا خان‌محمدی با بیان اینکه ساختمان‌های آموزشی از مهم‌ترین ساختمان‌های عمومی کشور به شمار می آیند، گفت: با توجه به مساحت زیاد زیربنا و فراوانی این نوع ساختمان‌ها و نگهداری آن‌ها از نظر حفظ سرمایه‌های ملی حائز اهمیت است.

وی افزود: مدارس به‌عنوان محلی ایمن که آسایش محیطی دانش آموزان را فراهم می‌کنند، نیازمند نگهداری و سرویس های دوره‌ای هستند تا بتوانند با حفظ کارایی خود نقش مؤثری در چرخه آموزشی کشور ایفا کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: با این رویکرد و در راستای اجرایی کردن بندهای ۲، ۳ و ۴ فصل مدیریت نگهداری و تعمیر از زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و لزوم نگهداری مناسب از فضاها و تجهیزات آموزشی و نیز کاهش هزینه‌های تعمیرات، دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی که بر اساس نظرات کارشناسی و مدیریتی وزارت آموزش‌وپرورش تهیه‌شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

خان محمدی گفت: برخی از فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی به علت عدم توجه آسیب دیده‌اند اما با نگهداری و توجه به تعمیرات اساسی و جزئی به موقع می‌توان عمر بنا یا فضا را بیش از ده سال افزایش داد، اعتبارات مالی استانی در این زمینه باید تقویت و کمبود نیروی فنی جبران شود و حتی می توان این امر را به بخش خصوصی واگذار کرد، رشته ای مرتبط با تعمیرات و نگهداری ساختمان‌ها و فضا هم در دانشگاه ها می‌توان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: راه برون رفت از بسیاری از مشکلات مالی در آموزش و پرورش مولدسازی است که برای اتمام پروژه های نیمه تمام به کمک ما میآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار