معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

ماهیت برنامه‌های سلامت‌محور از جنس فرهنگ‌سازی است

ارومیه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، ماهیت برنامه‌های سلامت‌محور را از جنس برنامه‌های فرهنگ‌سازی دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۰۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ماهیت برنامه‌های سلامت‌محور از جنس فرهنگ‌سازی است

نادر اسدی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش و مراسم نمادین هفته سلامت در استان آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های هفته سلامت صرفا حول مسائل پزشکی نیست بلکه در ابعاد وسیع‌تری مثل موضوعات آموزشی، آگاه‌سازی کودکان و دانش‌آموزان از خودمراقبتی در حوزه‌های جسمی، حرکتی، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی و حیطه‌های روانی و عاطفی است.

وی افزود: برنامه‌های هفته سلامت از طریق تقویت فرهنگ مشارکتی، یادگیری سازمانی، توانمندسازی و تقویت فرهنگ شهروندی اثربخشی‌های خاصی دارند. در واقع ماهیت برنامه‌های سلامت‌محور از جنس برنامه‌های فرهنگ‌سازی است یعنی بر پایه دانش، باور و نگرش رفتارها در هویت‌بخشی زندگی دانش‌آموزان و جامعه عمل می‌کنند.

اسدی، ایام هفته سلامت را یک پویش همگانی برای موضوع سلامت دانست و گفت: هفته سلامت، مختص یک نهاد خاص نیست و تمام افراد و نهادهای رسمی و غیررسمی جامعه در این پویش همگانی نقش ایفا کنند.

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی، نقشه راه و سیر حرکت تحولی در مدارس، یکی از ساحت‌های شش‌گانه تربیتی را ساحت زیستی و بدنی تعریف کرده است و برای داشتن ایران قوی و مدرسه قوی مورد نظر دولت سیزدهم، تقویت ارزش‌های دینی، هویت ملی و اعتقادی و همچنین زیستی و بدنی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدی در توصیه‌هایی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان گفت: هیچ کس جز خودتان مسئول شادی، موفقیت و سلامتی شما نیست. پس مسئولیت‌پذیر باشید و ورزش و پیاده‌روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرا دهید. ترکیب سلامت و ورزش، یک ترکیب برنده و پایه‌گذار فرهنگی است، هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکرده و لبخند را از زبانتان دریغ نکنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار