در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح شد؛

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد مشاوران مدارس نسبت به جمعیت دانش‌آموزی کم است، گفت تولیدات آموزش و پرورش در خصوص آسیب‌های اجتماعی توسط معلمان و دانش‌آموزان است و برای تولیدات بیشتر که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، همکاری دستگاه‌های دیگر لازم است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

پناه‌علی حسین‌زاده در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تالار معلم تبریز گفت: تولیدات آموزش و پرورش در خصوص آسیب‌های اجتماعی توسط معلمان و دانش‌آموزان است و برای تولیدات بیشتر که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، همکاری دستگاه‌های دیگر لازم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به تاثیر رسانه بر روند کم کردن آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم رسانه را کنترل کرده و نحوه استفاده صحیح را به نوجوان و جوان بیاموزیم، قطعا کاهش آسیب‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی به کمبود مشاور در مدرسه نسبت به جمعیت دانش‌آموزی استان اشاره و تاکید کرد: دستگاه‌های دیگر فرهنگی و مشاوران و متولیان این امر در خصوص آموزش در مدارس آسیب‌پذیر، همکاری کنند.

حسین‌زاده به مطالعات عمیق و تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اقدامات پژوهشی در این راستا توسط اساتید بنام و متخصصین امر در حال انجام است.

شهرام یاقوتی، دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه به چالش‌های زیاد حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این عرصه است و باید جوانان و نوجوانان را در این فضا کنترل کنیم.

یاقوتی به چالش ضعیف بودنِ خواندنِ دانش‌آموزان مخصوصا در شهرهای دوزبانه و تاثیر رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: حل مشکل خواندن دانش‌آموزان که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد موثر، بوده است.

وی تشکیل کمیته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر در فضای مجازی را پیشنهاد داد و گفت: رسانه، زمانی تاثیرگذار است که تعاملی باشد و کارزار رسانه‌ای به سمت تعامل سوق یابد.

یاقوتی گفت: اعتیاد عامل موثر آسیب‌های اجتماعی است و مجموعه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌هایی که در رفتار و فرهنگ، صاحب نقش و مسئولیت هستند در آگاه‌سازی خانواده‌ها و نوجوانان تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار