ارتقای فضای کسب و کار بانوان با روان کردن عملیات اجرایی طرح ها امکان پذیر است

خبرگزاری پانا : استاندار بوشهر : همه دستگاهای اجرایی باید بیش از گذشته به زنان و خانواده توجه کنند .

کد مطلب: ۹۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، فریدون حسنوند در نشست اقتصاد و اشتغال بانوان استان بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به زنان افزود: اگر قرار است مردان بزرگی داشته باشیم باید زنان بزرگی هم باشد چراکه مرد از دامان زن به معراج می رسد .
وی با بیان اینکه ظرفیت های فراوان ایجاد اشتغال در استان بوشهروجود دارد گفت : قدم اول برنامه ریزی مناسب که بتوان از آن برای ایجاد اشتغال بویژه اشتغال خانگی بهره جست .
استاندار بوشهر تاکید کرد: اکثر خانه های استان میتوان به کارگاه خانگی تبدیل کرد و دستگاهای اجرایی را ملزم به خرید تولیدات آنها کرد.
حسنوند با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور بانوان تشکیل میدهند به نقش بانوان در عرصه های مختلف پرداخت و افزود : زنان در پیروزی انقلاب ،جنگ تحمیلی ، دوران سازندگی ،مقابله با تهاجم فرهنگی و در دیگر عرصه ها نقش ارزنده ای داشته اند و بعضا از مردان جلوتر بوده اند.
وی با تاکید بر این نکته که به تقویت و استحکام بنیان خانواده توجه جدی شود گفت :تقویت بنیان خانواده از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می کند .
استاندار بوشهر از تفویض اختیارات جدید هیات دولت به استانداران خبر داد و گفت : از سوی دولت تمام اختیارات رئیس جمهور ،وزراء و معاونین رئیس جمهور به استانداران تفویض شد که بسیاری از مشکلات در اسرع وقت حل و فصل خواهد شد .

مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت : دختران و زنان در توسعه استان و کشور نقش ارزنده ای دارند . باید با توجه به ظرفیت و قابلیت های موجود در استان بر میزان توانمندیهای حوزه زنان و خانواده بیفزاییم .

زهرا عرفان افزود : رویکرد مورد نظر بررسی وضعیت اشتغال با نوان مبتنی بر چه قاعده و اصولی است ، مدیریت مشاغل بانوان استان چه سیری را طی می کند و دستگاههای اجرایی استان تا چه میزان در جذب طرح ها و ایده های حوزه بانوان و ارتقای و فضای کسب و کار در استان و روان کردن عملیات اجرایی طرح ها در استان موفق عمل کرده اند ؟

مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد : به علت نبود بازارچه خود اشتغالی بانوان به صورت دائم و منظم ، کا لا های تولیدی ، عرصه مناسبی ندارند در حالیکه باید مکان خاصی برای عرضه و فروش کالا و محصول وجود داشته باشد .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار