مدارس یادگیرنده چه مدارسی هستند؟

تهران (پانا) – مدرسه ای که من در‌آن درس می خوانم یک مدرسه یادگیرنده است. برای آشنایی بیشتر با این نوع مدارس گفتگویی با مدیر مدرسه یادگیرنده گوهرشاد در منطقه۴ انجام داده ام تا در این باره بیشتر بدانیم.

کد مطلب: ۹۹۲۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس یادگیرنده چه مدارسی هستند؟

هاجر ناصحی، مدیر دبیرستان گوهرشاد در منطقه۴ درباره مدرسه یادگیرنده می‌گوید: مدرسه یادگیرنده مدرسه ای است که بر در و دیوار مدرسه مطالب مرتبط با دانش آموزان نصب شده باشند تا یادگیری در همه ابعاد، آموزشی، پرورشی، فرهنگی، اجتماعی، عاطفی و.... صورت گیرد.
او بیان کرد: از تاثیراتی که این پروژه بر افکار دانش آموزان می گذارد می‌توان به، همکاری دانش آموزان در همه امور مدرسه که موجب میشود همه برای بهتر شدن گام بردار دارند و در نهایت در اجتماع موفق باشند، اشاره کرد. همچنین یک مدرسه یادگیرنده در طول سال، چهار اقدام مهم انجام می دهد از جمله: کار گروهی را به دانش آموزان یاد می‌دهد. به رشد خود و دانش آموزان توجه می کنند. به بهبود روابط بچه ها با خانواده و دوستان توجه می کنند. نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را آنالیز می کنند.
او در پاسخ به اینکه چرا پروژه دبیرستانش را یادگیرنده انتخاب کرده است، گفت: من برای این دبیرستان پروژه یادگیرنده را انتخاب کردم چون ما میخواهیم دانش آموزان را برای زندگی در جامعه آماده کنیم و در این مسیر پیشگام باشند. آنها را به تفکر سیستمی عادت دهیم و بعد از گذشت چند سال با شنیدن نام مدرسه احساس خوبی در وجودشان شکل گیرد.

او درباره مدارس یادگیرنده چنین گفت: مدرسه یادگیرنده سر فصل همه مدارس منطقه به شمار می‌رود زیرا همه می خواهند رشد و توسعه همه جانبه داشته باشند و این موجب موفقیت و پیشرفت مدرسه می شوند.
ناصحی در ارتباط با مسئولیت مدارس یادگیرنده گفت: مدارسی مانند گوهرشاد که پروژه یادگیرنده را پذیرفته اند در قبال این پروژه مسئولیت های زیادی به عهده دارند که عبارتند از: آموزش در چهار رتبه دبیران، اولیا، دانش آموزان و کادراجرا. ایجاد نگرش برای رشد فرایند های مدرسه. ایجاد تعهد همه جانبه بر برنامه. شناسایی مشکلات و موانع و راهکار برای مقابله با آنها.

*فاطمه پورکریم، خبرنگار دانش‌آموزپانا در منطقه۴

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار