بارش باران در بیشتر مناطق کشور؛ هوای تهران ناسالم شد

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با تشریح فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور از وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران در بیشتر مناطق کشور؛ هوای تهران ناسالم شد

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز شنبه ۱۴ دی‌ماه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی هرمزگان فعال است که گاهی با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شود. همچنین بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف است و در مناطق جنوبی احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

شدت بارش طی امروز در استان‌های فارس، غرب چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و نیمه غربی کرمان است.

فردا یکشنبه ۱۵ دی‌ماه با حرکت این سامانه به مناطق شرقی، بارش در نیمه شرقی کشور و در شرق سواحل فعال خواهد شد و بر این اساس در جنوب کرمان، جنوب فارس، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش شدت بیشتری دارد همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز و کل نیمه شرقی کشور وزش باد شدت دارد و خلیج فارس مواج است.

روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه، فعالیت این سامانه بارشی تنها در جنوب شرق کشور فعال خواهد بود که در این مناطق بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین به‌تدریج در اوایل شب این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه نیز در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است و از بعد از ظهر این روز سامانه‌ای بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارش برف و باران در آذربایجان غربی و خوزستان را به دنبال دارد.

روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه با نفوذ سامانه بارشی به کشور گستره بارش کل نیمه غربی را فرا می‌گیرد و در این روز در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه، سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور فعال خواهد بود.

همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی، آسمان تهران برای فردا یکشنبه ۱۵‌ دی‌ماه قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه نیز صاف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت

بر این اساس، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۰۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۰۸ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است اما پیش‌بینی می‌شود که طی امشب (۱۴ دی) کیفیت هوا در شرایط مطلوب‌تری قرار گیرد.

طی صبح امروز شنبه ۱۴ دی ماه با برقراری جوی آرام همراه با آسمان ابری و غبارآلود و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق افزایش پیدا کرده و سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس شده است. طی روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود و کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی می‌ماند اما افزایش نسبی تندی باد در برخی ساعات پایانی امروز همراه با احتمال بارش تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا را به دنبال دارد.

صبح فردا ۱۵ دی، کیفیت هوا در برخی مناطق به دلیل عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در شرایط نامطلوب قرار می‌گیرد. به‌تدریج با افزایش سرعت باد و رشد ناپایداری جوی در برخی ساعات بعد ازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده سالم قرار خواهد گرفت. در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی تا حدی بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود، هرچند با توجه به شرایط مساعد جوی برقراری شرایط مطلوب در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار