تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق

شخصیت های برجسته عراقی در این مراسم پرشکوه حضور داشتند

تهران (پانا) – هیات حشد الشعبی صبح امروز اعلام کرد کاروان پیکر تعدادی شهدای اخیر از فرودگاه المثنی به سمت کاظمیه حرکت داده شد. سپس پیکر شهدا در اطراف حرمین امامین کاظمین طواف داده شد.

کد مطلب: ۹۹۲۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق

به گزارش سومریه نیوز، حشد الشعبی طی اطلاعیه ای اعلام کرد کاروان تشییع پیکر معاون فرماندهی نیروهای حشد الشعبی ابومهدی المهندس به همراه فرمانده سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی و مدیر روابط عمومی حشد الشعبی محمد رضا به همراه شهدای دیگر صبح روز شنبه از فرودگاه المثنی به سمت کاظمیه حرکت کرد. قرار است بعد از کاظمین تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد بروند . نیروهای امینی عراق به طور کامل پل الجادریه را بستند.

تعداد زیادی از ساکنان بغداد به همین مناسبت در میدان الحسنین و همچنین ساکنان شهر کاظمین برای استقبال از پیکر شهدا تجمع کردند.

قرار است پیکر شهدا پس از آن به کربلا و نجف اشرف منتقل شده و تعدادی از آنان در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده شوند.

در جریان مراسم تشییع سردار سلیمانی و المهندس در شهر کاظمین هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را سر دادند.

در این مراسم باشکوه تعدادی از شخصیت های برجسته سیاسی و دینی عراق نیز حضور داشتند . ازجمله عادل عبد المهدی، نخست وزیر مستعفی عراق که دراین مراسم شرکت کرد . همچنین عمار حکیم رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند. در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد الشعبی هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابو آلاء الولائی،‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا نیز حضور یافتند.

به گفته منابع عراقی تشییع کنندگان دست نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور آمریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیروهای آن تاکید می‌کرد.

آنها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم، آرام نمی‌گیریم.عراقی‌های عزادار گفتند: دشمن اصلی ما در منطقه آمریکا و هم‌پیمانانش هستند. عشایر عراق تحت امر مرجعیت بوده و منتظریم پارلمان قانون اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کند.

پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی قرار است ابتدا به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.در حمله خصمانه آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در صبح جمعه سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از اعضای حشد شعبی به شهادت رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار