بیانیه فعالان مردمی جهاد و شهادت: خون شهید سلیمانی روح تازه‌ای به فرهنگ جهاد و شهادت خواهد بخشید

تهران (پانا) - پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی ظهر امروز بعد از گذشت دو روز در باغ موزه دفاع مقدس تهران به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۹۹۱۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه فعالان مردمی جهاد و شهادت: خون شهید سلیمانی روح تازه‌ای به فرهنگ جهاد و شهادت خواهد بخشید

به گزارش روابط عمومی شبکه ملی وارثون، فعالان مردمی جهاد و شهادت در مراسم اختتامیه این اجلاس سراسری بیانیه‌ای را قرائت کردند که متن آن بدین شرح است:

از جمله نعمت‌های بزرگ در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بهره‌مندی از حضور و فرمایشات ولی فقیه و امام امت است و رسالت امام هدایت و جهت‌‌دهی ظرفیت‌های امت به سوی رهایی از ظلمت و حرکت به سمت تعالی و کمال است. رسالت امت نیز حرکت در مسیری است که امام ترسیم می‌کند و عمل به این رسالت نیازمند شکل‌گیری رابطه‌ای نظام‌مند میان امام و امت است.

اولین رکن شکل‌گیری این رابطه نظام‌مند بیان رهنمون از سوی امام و عمل به رهنمود از رسوی ملت است، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و حفظ و پایداری آن تا به امروز که گام اول آن با دستاوردهای بسیار به پایان رسیده است، مرهون رهنمودهای امامین انقلاب و عمل به این رهنمون‌ها از سوی امت به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی بوده است، ادامه این مسیر و پیمودن گام دوم نیز در گرو حفظ رابطه امام و امت است، رابطه‌ای که اساس آن بیان رهنمون از سوی امام و عمل به آن از سوی امت است.

در پیروزی انقلاب و پیموندن گام نخست آن رزمندگان و مجاهدان فی سبیل‌الله و در ادامه مجاهدان عرصه‌های فرهنگی، فعالان خودجوش جهاد و شهادت بیشترین و بزرگ‌ترین سهم را داشته‌اند چراکه جوانان انقلابی با گوش سپردن به رهنمون‌های امامین انقلاب از شعور بالایی برخوردار شده و توانستند با دفاع جانانه در جنگ سخت و سپس ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جنگ نرم پاسدار اسلام و انقلاب باشند و با این اقدام در واقع بنیان‌گذار رابطه امامت و امت در دوران غیبت باشند به عقیده ما فرهنگ جهاد و شهادت موتور پیشران انقلاب در گام اول بود که شتاب این موتور حاصل مجاهدت رزمندگان و فعالان این عرصه از جمله فعالان مردمی خودجوش بوده است.

جامعه فعالان مردمی این عرصه بزرگ‌ترین رسانه نوین در فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع مقدس بوده و هستند که طی این سال‌ها مجاهدت بسیار کرده‌اند، امروز ارتقا این رسانه و کارکردش امری است ضروری برای حفظ موتور پیشران انقلاب و شتاب آن برای پیمودن گام دوم و عبور از موانعی که مانع دست‌یابی به اهداف است.

لذا رسالت و تکلیف فعالان این عرصه در گام دوم انقلاب سنگین‌تر و اهمیت آن بیشتر است، هر چند ما رزمندگان و افسران جنگ نرم همانند الگوهای مجاهد و مخلص خود یعنی شهدای والا مقام گرفتار بی‌مهری‌ها، کم توجهی‌ها و کم لطفی‌ها هستیم اما از آن‌ها آموختیم که «ان معی ربی» و خداوند با ما است، از این رو با وجود کمی عددمان، ضعف توانمان و محدودیت میدان عمل، با تکیه بر ایمان، اخلاص، اعتماد حضرت آقا و تلاش مجاهدانه به امام و مقتدای خود لبیک گفته و در طلیعه گام دوم انقلاب مجتمع شده و با یکدیگر عهد می‌بندیم که:

۱-همواره رهرو راه امام راحل(ره) و عامل به فرمایشات امام خامنه‌ای بوده و در مسیر شکل‌دهی به جبهه فعالان جهاد و شهادت کوشا باشیم.

۲- در برابر ناملایمات و بی‌توجهی‌های دست‌اندرکاران و صاحب منسبان مأیوس نشده و همواره گوش به فرمان امام امت داشته و امیدوارانه استمراربخش رابطه میان امام و امت باشیم.

۳- همواره مروج و مدافع فرهنگ متعالی جهاد و شهادت بوده و در مسیر معرفی جلوه‌های فاخر آن از دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران تا گسترش روح مقاومت در منطقه و جهان باشیم.

۴- خون پاک شهیدان راه حق را گنج عظیم و ذخیره معنوی اسلام و انقلاب و ضامن حیات آن دانسته و در انتقال پیام امیدبخش شهیدان به آحاد ملت از جان و دل مایه بگذاریم.

۵- وقوع شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی را در ایام برگزاری اجلاس فعالان جهاد و شهادت و در طلیعه گام دوم انقلاب، ذبح عظیم و خون به ناحق ریخته‌ای می‌دانیم که تضمینی برای انقلاب خواهد بود و روح تازه‌ای به فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی خواهد بخشید.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم بیانیه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی توسط نماینده این جبهه قرائت شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار