جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه همکاری می‌کند

ارومیه(پانا) - معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهتمام این نهاد برای کمک به احیای دریاچه ارومیه گفت: توان‌افزایی شرکت‌های خدماتی مجری همکار طرح در اجرای پروژه توسعه مشارکتی فناوری برای جلب مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه در دستور کار این نهاد است.

کد مطلب: ۹۹۱۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه همکاری می‌کند

«سید جعفر ایرانی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد اجرایی این طرح بین رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی و معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اعتبار اجرایی این طرح از محل اعتبار دولت ژاپن تامین شده و دفتر عمران سازمان ملل متحد، دولت ژاپن، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای این طرح همراه جهاد دانشگاهی خواهند بود.
وی با بیان اینکه این طرح در ۲ بخش فنی و پشتیبانی دسته‌بندی شده است، اظهار کرد: در بخش اقدامات فنی، جهاددانشگاهی ظرفیت‌سازی شرکت‌ها جهت پیاده‌سازی توسعه مشارکت فناوری، پایش و ارزیابی عملکرد شرکت‌های مجری، شبکه‌سازی شرکت‌های مجری جهت یادگیری جمعی و تبادل درس آموخته‌ها و یافته‌ها، جلب مشارکت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های هدف، پایش تعهد سه‌جانبه شرکت‌ها، سازمان‌های جهاد کشاورزی و دفتر طرح تالاب‌ها و ارزشیابی اثر بخشی اقدامات و استخراج، تدوین و پیاده سازی الگو را دنبال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در بخش فنی برخی اقدامات نیز در راستای توانمندسازی و ظرفیت‌سازی‌ آموزشی پیش‌بینی شده‌است، اضافه کرد: در این راستا ۴۳ روز کارگاه و ۱۷ نشست تخصصی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی زمان اجرایی این طرح را ۱۲ ماه اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم از وقت و انرژی طرح صرف همراهی و مربی‌گری شرکت‌ها خواهد شد.
طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از سال ۱۳۸۴ با حمایت برنامه عمران سازمان ملل متحد، تسهیلات جهانی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شده است و برنامه مدیریت تالاب‌ها در قالب یک فرآیند مشارکتی و با هدف هم‌افزایی بین پروژه‌های توسعه و اقدامات حفاظتی در سطح حوضه آبریز تالاب‌ها تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار