تعیین سهمیه سوخت وانت‌بارهای بین شهری از اول بهمن‌ماه

ساری (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اعلام کرد که از بهمن امسال، تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه است.

کد مطلب: ۹۹۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین سهمیه سوخت وانت‌بارهای بین شهری از اول بهمن‌ماه

عباس‌علی نجفی با اعلام این خبر به رانندگان و مالکان وانت‌بار‌های بین‌شهری توصیه کرد که هرچه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.

او با بیان این که بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل‌ونقل برون شهری کالا، منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است، افزود: «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت‌بار‌ها در جاده‌های برون‌شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، در دستور کار قرار داده است.»

نجفی تأکید کرد که همه رانندگان و مالکان وانت‌بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری باید اسناد حمل وانت‌بار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و...) را به‌همراه داشته باشند ، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: «متقاضیان مدارک مورد نیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانت بارها مدارک و اسناد حمل شامل: کارت هوشمند راننده و ناوگان (مجوز فعالیت)، بارنامه برای حمل محمولات ثبت نام ، را به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها یا نمایندگی شهرستانها ومراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت تحویل دهند.»

به گفته نجفی با اجرای طرح مذکور، کارت هوشمند راننده و کارت هوشمند خودرو وانت توسط ماموران پاسگاه های پلیس راه کنترل می شود.

اهم شرایط و مدارک مورد نیازبرای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان را حداقل سن ۲۳ سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، دارا بودن برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم)، دو قطعه عکس ۴×۳ و ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا ۲۰ سال است.

هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام مبلغ ۲۰ هزار تومان تعیین شده است. متقاضیان برای اطلاع از مراکز ورود اطلاعات کارت هوشمند می‌توانند به نشانی www.rmto.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار