ملاحظات بیمه تکمیلی فرهنگیان به روش "صندوق درمان"

لزوم آگاهی بیمه شوندگان از چگونگی عملکرد بیمه تکمیلی در روش صندوق درمان

زنجان (پانا) - قراداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شد و دو روش بیمه‌ای به نام روش بیمه‌گری و صندوقی وجود دارد که فرهنگیان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

کد مطلب: ۹۹۱۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ملاحظات بیمه تکمیلی فرهنگیان به روش "صندوق درمان"

فرهنگیان متقاضی بیمه تکمیلی درمان جهت انتخاب یکی از دو طرح فوق‌الذکر باید تا تاریخ 20 دی 97 با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند اما نکته قابل توجه اینجاست که فرهنگیان محترم قبل ثبت نام در یکی از طرح های الف (روش بیمه گری) و ب (روش صندوق درمان) باید با مکانیسم جبران خسارت در این روش ها آشنا شوند که در ادامه به بررسی این دو روش خواهسم پرداخت.

طرح الف (روش بیمه گری):

در این روش شرکت طرف قرارداد بیمه تکمیلی با ارائه سقف تعهدات مالی به بیمه شوندگان که جدول مربوطه در بخشنامه ی بیمه درج شده است، متعهد می شود تا پایان قرارداد بیمه هرگونه هزینه ی درمانی طبق جدول تعهدات قبلی را جبران نماید به طوری که این تعهد متاثر از افزایش تعداد مراجعات بیمه شوندگان و هزینه کرد شرکت بیمه نخواهد بود. مزایای این طرح (روش بیمه‌گری) عبارتند از: بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در زمان کوتاه‌تر ،پرداخت فرانشیز خدمات به میزان 20 درصد توسط بیمه شده و تضمین در پرداخت اسناد هزینه‌شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد.

طرح ب (روش صندوق درمان):

صندوق درمان برای گروه‌های تعداد بالا، طراحی شده است. به این نحو که سازمان ها مبلغ مشخصی در صندوق درمان قرار می دهند تا افراد برای جبران هزینه‌های خود، با در دست داشتن تنخواه به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند. در واقع کارفرما می‌تواند به جای پرداخت حق‌بیمه، از ابتدا مبلغی را که برای درمان کارکنان خود اختصاص داده "که در مورد بیمه تکمیلی فرهنگیان از محل آورده ی معلمان خواهد بود" در صندوق قرار دهد و سقف و نوع پوشش‌ها را خود تعیین کند. بدیهی است پس از پایان مبلغ صندوق درمان، هزینه ی درمانی برای مراجعات بعدی قابل پرداخت نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار