برگزاری مراسم افتتاحیه آسفالت جاده و بهره برداری از فاز اول "اردوگاه دانش آموزی آیت الله خامنه ای" آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل و مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد مراسم افتتاحیه آسفالت جاده و بهره برداری از فاز اول اردوگاه فرهنگی، تربیتی دانش آموزی آیت الله خامنه ای آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم افتتاحیه آسفالت جاده و بهره برداری از فاز اول "اردوگاه دانش آموزی آیت الله خامنه ای" آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در حاشیه افتتاح فاز اول این اردوگاه در جمع برخی از مدیران مدارس و همکاران اداری آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار گفت: با این شرایط اعتباری کار عمرانی در آموزش و پرورش کار بسیار سختی است و این اردوگاه با همکاری و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی و آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد به سازی و آماده سازی شده است که این مهم جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی افزود: استان خراسان رضوی در زمینه اردوگاه های دانش آموزی وضعیت خوبی دارد هرچند که سرانه اردویی دانش آموزان ما با حد نصاب و میانگین کشوری و جهانی فاصله دارند و به نسبت جمعیت دانش آموزی باید سرانه اردویی دانش آموزان استان افزایش یابد.

خدابنده ادامه داد: آموزش و پرورش فضاها، امکانات و تجهیزات زیادی در اختیار دارد و اردوگاه کشوری باغرود در نیشابور به وسعت یک هزار و 150 هکتار و اردوگاه های ثامن الحجج (ع)، شهید هاشمی نژاد، جواد الائمه (ع) و آیت الله خامنه ای در مشهد از جمله اردوگاه هایی هستند که می توان در آن ها برنامه های متنوعی را برای دانش آموزان اجرا کرد و باید بر داشته هایمان متمرکز شویم و به این داشته ها اعتقاد داشته باشیم آنگاه توفیقات فراوانی حاصل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: فضاهای آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی آموزش و پرورش موقعی برای ما اهمیت پیدا می کند که حضور دانش آموزان را داشته باشد درست به مانند زمانی که مدرسه پر از دانش آموز است و این مدرسه زنده و پویاست.

وی عنوان کرد: اهمیت اردوهای دانش آموزی در شکل گیری شخصیت و رفتار دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و آموختن زندگی گروهی، احساس مسئولیت و ارتباط با گروه های همسالان از جمله اثرات مثبت این اردوهاست.

خدابنده اظهار کرد: جنبه های تئوری فعالیت های آموزشی، فعالیت های فوق برنامه و کارهای گروهی در اردوهای دانش آموزی عملیاتی می شود پس مهم است که دانش آموزان در این نوع محیط ها قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: ما باید بدانیم که کلاس درس تنها محیط یادگیری و محتوای کتب درسی تنها محتوای آموزشی نیست بلکه محیط های یادگیری و محتواهای آموزشی بسیار متنوع هستند و کارگاه ها، دارالقرآن ها، اردوگاه ها و سالن های ورزشی همگی از جمله مکان هایی ست که یادگیری و تربیت در آن ها صورت می گیرد.

وی در پایان گفت: حضور دانش آموزان در اردوگاه های دانش آموزی به بالندگی و تکامل آن ها کمک خواهد کرد و آموزش و یادگیری بهتر و ماندگارتری اتفاق خواهد افتاد.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم غلامرضا بهراد مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد گفت: اردوگاه فرهنگی تربیتی دانش آموزی آیت الله خامنه ای دارای 37 هکتار وسعت است و با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان ما در معرض تهدید انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند اگر هر سه فاز این اردوگاه به بهره برداری برسد می تواند به 80 هزار دانش آموز ناحیه و حتی دانش آموزان سایر نواحی، مناطق و شهرستان ها خدمت رسانی و سرویس ارائه نماید که این مهم در نهایت به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بیش از 60 درصد دانش آموزان استان در شهر مشهد مقدس مشغول به تحصیل هستند و اکثر نواحی مشهد از اردوگاهی در این ابعاد بی بهره هستند و این اردوگاه می تواند در کنار ارائه خدمات به دانش آموزان و فرهنگیان، درآمدزایی اقتصادی نیز داشته باشد.

بهراد در ادامه بهینه سازی و زیرسازی آسفالت به طول شش هزار مترمربع، کاشت هفت هزار و 500 اصله درخت، کاشت دو هزار و 500 بوته گل و گیاه، احداث 20 واحد آلاچیق، برق رسانی و روشنایی کل فاز، جدول کشی و سنگ فرش مجموعه و احداث آبشار مصنوعی را از جمله اقداماتی دانست که در فاز اول اردوگاه بطور کامل انجام و به بهره برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد در پایان گفت: در فاز اول اردوگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان حدود 50 درصد از راه این اردوگاه را آسفالت کردیم و تلاش داریم در فازهای بعدی توسعه فضای سبز، ساخت استخر، احداث باغ پرندگان و سالن اجتماعات را اجرایی خواهیم کرد وامید داریم بتوانیم این اردوگاه را به شاخص های استاندارد کشوری نزدیک نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار