پانا گزارش می‌دهد؛

جزئیات توافق آموزش‌و‌پرورش و آتیه‌سازان حافظ درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان؛ بهتر از قبل با تعهدات جدید

فرهنگیان تا ۲۰ دی ۹۸ برای ثبت‌نام و انتخاب یکی از دو طرح جدید بیمه تکمیلی درمان یا انصراف از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی فرصت دارند

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به بیمه درمانی تکمیلی فرهنگیان را به همه ادارات آموزش و پرورش کشور ارسال کرد.

کد مطلب: ۹۹۱۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات توافق آموزش‌و‌پرورش و آتیه‌سازان حافظ درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان؛ بهتر از قبل با تعهدات جدید

تفاهم‌نامه بیمه درمان تکمیلی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت آتیه‌سازان حافظ در دو طرح «الف» و «ب» برای تامین سلامت کارکنان آموزش و پرورش و استمرار پوشش بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان شاغل، منعقد شده و بخشنامه آن از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برای اجرا از تاریخ ۱.۱۰.۱۳۹۸ تا ۳۰.۹.۱۳۹۹ به همه استان‌های سراسر کشور و ادارات تعاونی و امور رفاهی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده است.

طبق تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و شرکت آتیه‌سازان حافظ دو نوع بیمه تکمیلی برای فرهنگیان به صورت طرح الف و طرح ب به شرح زیر ارائه شده است و فرهنگیان متقاضی بیمه درمان تکمیلی باید برای انتخاب یکی از این دو طرح تا تاریخ ۲۰ دی ماه جاری به ادارات تعاون محل خدمت خود مراجعه کنند.

طرح الف) بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه گری
طرح ب) بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان

فرهنگیان متقاضی برای بیمه خود، همسر و تمامی فرزندان تحت تکفل و نیز فرهنگیان متقاضی جدید باید حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه جاری به کارشناسی تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه و با تکمیل فرم ثبت‌نام الزاماً یکی از این دو طرح را برای بهره‌مندی از پوشش بیمه تکمیلی انتخاب کنند.

در این بخشنامه تاکید شده است که فرهنگیان چه اعضای قدیم و چه اعضای جدید که از تاریخ اول دی ماه ۹۸ متقاضی پوشش بیمه تکمیلی هستند صرفاً به همراه همسر و تمامی فرزندان می‌توانند تحت پوشش قرار گرفته و از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند.

در این بخشنامه آمده است بیمه‌شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه هستند باید تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه جاری برای تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه کنند و ادارات هم موظف به دریافت و ابطال عضویت این بیمه‌شدگان هستند؛ در غیر این صورت انصراف این افراد پذیرفته نیست و حق بیمه تکمیلی از حقوق آن‌ها کسر خواهد شد‌.

همچنین فرهنگیان باید توجه داشته باشند که ارائه اسناد هزینه درمان و مراجعه به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه برای استفاده از خدمات درمانی از تاریخ اول دی‌ماه ۹۸ به بعد به معنای درخواست ادامه بیمه تکمیلی درمان است و انصراف از ادامه بیمه برای این افراد ممکن نیست.

طبق زمان‌بندی ارائه شده در این بخشنامه اداره‌های تعاون و امور رفاهی ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق و نواحی حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ باید همه درخواست‌های متقاضیان بیمه تکمیلی درمان را پس از تایید، به شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ تحویل دهند و این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

در این بخشنامه همچنین به کارکنان سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش مانند سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه شهیدرجایی، کانون پرورش فکری و ... اشاره و اعلام شده است این سازمان‌ها نیز مانند سال‌های گذشته و به شرط تأمین و پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

فرهنگیان برای تحت پوشش قرار گرفتن در هر کدام از طرح‌های بیمه درمان تکمیلی چه مبلغی پرداخت می‌کنند؟

طبق تفاهم وزارت آموزش و پرورش با شرکت آتیه‌سازان حافظ حق بیمه ماهیانه در طرح الف (بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه‌گری) برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل آن‌ها که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۷۵۰ هزار ریال و و حق‌ بیمه ماهیانه در همین طرح برای والدین و همسر کارکنان مونث که از سوی متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۶۷۰ هزار ریال است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

همچنین حق بیمه ماهیانه در طرح ب (بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان) برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل آن‌ها که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۴۶۰ هزار ریال است. در همین طرح حق‌ بیمه ماهیانه برای هر کدام از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آن‌ها مبلغ ۴۹ هزار ریال است که توسط متقاضی پرداخت و تماما از حقوق او کسر می‌شود.

براساس این تفاهم‌نامه و البته در طرح بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان (طرح ب)، والدین همه کارکنان و همسر کارکنان مونث با مبلغ سرانه ۶۶۰ هزار ریال به ازای هر نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان قرار خواهند گرفت.

۵۵۰۰ مرکز درمانی آماده ارائه خدمات به فرهنگیان/ کاهش زمان پرداخت خسارات درمان به ۱۰ روز

پیش از این گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه در گذشته 5 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد برای فرهنگیان وجود داشته است، از اضافه‌شدن ۵۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی جدید به این فهرست خبر داده است.

فهرستی که فرهنگیان می‌توانند برای دسترسی به آن‌ها به سامانه بیمه آتیه‌سازان حافظ به نشانی www.atiyehsazan.ir/healthCenters مراجعه کنند.

طبق اعلام مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هزینه‌های درمان فرهنگیان در این مراکز برای تمام هزینه‌های بیمارستانی اعم از جراحی‌های تخصصی، درمان طبی و سایر اعمال جراحی، هزینه‌های پاراکلینیکی، ویزیت پزشکان، هزینه تهیه پیوند اعضا طبیعی با تأیید انجمن‌های مربوطه، هزینه‌های اروتز و پروتز طبق تعریف و تعرفه وزارت بهداشت، هزینه‌های مرتبط با نازایی و ناباروری و فرانشیز داروی در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی، رایگان است.

علاوه بر اضافه شدن ۵۰۰ مرکز درمانی جدید به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد با آموزش و پرورش، گودرز کریمی‌فر اما خبر جدید دیگری هم برای فرهنگیان داشته و گفته است کسانی که به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان مراجعه می‌کنند، خسارت درمان را تا حداکثر 10 روز بعد از ارائه به مراکز بیمه طرف قرارداد دریافت می‌کنند و پرداخت خسارت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج هم به صورت آنلاین است.

مهمترین تغییرات تفاهم‌ جدید بیمه درمان تکمیلی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت آتیه‌سازان حافظ

سعید شاکرمی، نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ در قرارداد وزارت آموزش‌ و پرورش هم روز گذشته اعلام کرد قرارداد جدید با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده از اول دی‌ماه آغاز شده و بیمه‌شدگان می‌توانند در مراکز درمانی طرف قرارداد با ارائه کد ملی و دفترچه بیمه پایه از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

به گفته شاکرمی مهمترین تغییرات قرارداد جدید علاوه بر ادامه تعهدات بدون سقف، سقف زایمان (طبیعی و سزارین، کورتاژ تشخیصی درمانی و تخلیه‌ای) در تعهدات طرح کارکنان شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی و افراد تبعی مشمول به ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، سقف هزینه رفع عیوب انکساری چشم با حداقل درجه ۳ دیوپتر به ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و هزینه آمبولانس در هر مورد داخل شهر به ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال و خارج شهر به ۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال در تعهدات طرح کارکنان شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی و افراد تبعی مشمول و همچنین طرح والدین و همسر کارکنان اناث افزایش یافته و تلاش شده است که حق بیمه پرداختی توسط فرهنگیان نسبت به سنوات گذشته حداقل رشدی حدود ۷۰.۰۰۰ ریال را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار