اپلیکیشن‌های نامعتبر را برای دریافت رمز یکبار مصرف نصب نکنید

قم (پانا) - رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از مردم خواست تا اپلیکیشن‌های نامعتبر را برای دریافت رمز یکبار مصرف نصب نکنند.

کد مطلب: ۹۹۱۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اپلیکیشن‌های نامعتبر را برای دریافت رمز یکبار مصرف نصب نکنید

سرهنگ " علی موالی" اظهار داشت: در کنار گسترش روز افزون بازار موبایل و فناوری های مرتبط با آن، استفاده از Application یا نرم افزارهای موبایلی این روز ها زیاد شنیده می شود و این در حالی است که برخی افراد سودجو با ساخت یکسری نرم افزار از این فرصت به دست آمده سوء استفاده می کنند .
وی ادامه داد: این افراد سودجو ، با توجه به اجرای طرح دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا اقدام به تبلیغ و ارائه خدمات به شهروندان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی سعی دارند اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب تا شهروندان را قربانی برخی اهداف شوم خود کنند.
سرهنگ موالی افزود: با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت می‌گیرد، اطلاعاتی مثل عکس ذخیره شده بر روی سیستم و یا اطلاعات بانکی به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.
رئیس پلیس فتا استان در خصوص فعال سازی رمز یکبار مصرف پویا به شهروندان توصیه کرد: استفاده از رمز یکبار مصرف گام مهمی برای حفظ امنیت اطلاعات مالی کاربران بوده بنابراین شهروندان برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف حتماً با مراجعه به سایت بانک مربوطه ، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را مطالعه و برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا به فروشگاه های معتبر و یا شعب بانک مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار