دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۱۰ متر رسید

ارومیه (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بروز پدیده مه غلیظ، دید افقی را در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۱۰ متر و در سایر محورها به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده‌است.

کد مطلب: ۹۹۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۱۰ متر رسید

محسن خادمی اظهار داشت: به علت رطوبت موجود در هوا، پدیده مه غلیظ در بسیاری از محورهای مواصلاتی این شهرستان به‌ویژه در گردنه‌ها روی داده و علاوه بر آن، بر اثر بارش برف سطح جاده‌ها نیز لغزنده است.

وی اضافه کرد: مه غلیظ که با بارش باران و برف نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده که عوامل راهداری برای تسهیل عبور خودروها و کمک به مسافران در جاده‌ها حضور دارند.

وی افزود: بر اثر بارش برف، تردد در گردنه «قره‌بلاغ» در جاده مهاباد - بوکان به سختی در جریان است و رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند و تردد در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت نیز تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی از رانندگان وسایل سنگین به ویژه دستگاه‌های کشنده تریلی درخواست کرد ضمن استفاده از زنجیر چرخ تا قبل از پایان عملیات برف‌روبی از تردد در گردنه‌ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

«خادمی»، اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به دپوی یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد، ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌ هواشناسی مهاباد امواج بارشی که از دوشنبه وارد آذربایجان‌غربی شده، تا روز چهارشنبه موجب بارش‌هایی در مناطق جنوبی و مرکزی استان می‌شود؛ بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار