وزیر آموزش و پرورش با حضور در مدرسه ارس سال جدید میلادی را به هم‌وطنان ارمنی تبریک گفت

حاجی‌میرزایی: صلاحیت بیش از ۷۰۰ هزار معلم برای رتبه‌‌های مختلف باید بررسی شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز از دبستان و دبیرستان دخترانه ارس (مدرسه دولتی مخصوص ارامنه) در منطقه شش تهران بازدید کرد و اعلام کرد که صلاحیت بیش از ۷۰۰ هزار معلم برای رتبه‌های مختلف باید بررسی شود.

کد مطلب: ۹۹۰۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: صلاحیت بیش از ۷۰۰ هزار معلم برای رتبه‌‌های مختلف باید بررسی شود

به گزارش خبرنگار پانا، محسن حاجی‌میرزایی ضمن حضور در دبستان و دبیرستان ارس (مدرسه دولتی مخصوص ارامنه) از نزدیک با دانش‌آموزان، مدیر و معلمان این مدرسه دیدار و آغاز سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت.

وزیر آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان و معلمان و مربیان و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه گفت: «در آستانه شروع سال جدید میلادی امروز در جمع‌تان هستیم تا هم میلاد مسعود حضرت مسیح و هم شروع سال جدید میلادی را به شما تبریک بگویم، امیدوارم سال جدید میلادی برای سالی پر از موفقیت و‌ خوشی برای شما فرزندان عزیز ایران و خانواده‌هایتان باشد.»

محسن حاجی‌میرزایی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: «آینده ایران به دست شما است؛ این کلاس‌ها و روزها، مکان‌ها و روزهای مهمی برای آینده شما و آینده ایران است. امیدوارم با راهنمایی معلمان و مربیان و خانواده‌های‌تان این موفقیت‌ها را شاهد باشیم.»

او از تلاش مدیران و معلمان دبستان و دبیرستان ارس قدردانی و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد. او همچنین با اهدای شاخه گل به دانش‌آموزان آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی را مجددا تبریک گفت و در نشست صمیمی با مدیر و معلمان مدرسه شرکت کرد.

در ابتدا به فرهنگیان می‌گویم متاسفانه کسانی هستند که دائما با دامن زدن به شایعات موجب نگرانی می‌شوند. طبق وعده ما، کارها به‌خوبی پیش می‌رود

حاجی‌میرزایی همچنین در حاشیه بازدید از دبستان و دبیرستان ارس (مخصوص ارامنه) در جمع خبرنگاران درباره برخی شایعات پخش شده در فضای مجازی درباره احتمال پرداخت مطالبات رتبه‌بندی در سال آینده گفت: «در ابتدا به فرهنگیان می‌گویم متاسفانه کسانی هستند که دائما با دامن زدن به شایعات موجب نگرانی می‌شوند. طبق وعده ما، کارها به‌خوبی پیش می‌رود. طرح رتبه‌بندی تصویب و ابلاغ شد و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است. بیش از ۷۰۰ هزار معلم هستند که باید صلاحیت آن‌ها بررسی شود و در رتبه‌های مختلف قرار بگیرند.»

او ادامه داد: «تعهدی که کرده‌ایم این است که مزایای رتبه‌بندی به محض پرداخت از مهر اعمال می‌شود و تمام تلاش‌مان این است که در بهمن پرداخت شوند. باید همه تلاش کنند که به‌سرعت این کار انجام شود.»

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت‌ها در مدارس غیردولتی در حوزه شهریه و ... گفت: «ما بر روی استانداردهای خود جدی هستیم و همکاران با دقت نظارت می‌کنند. والدین هم در صورت مشاهده تخلف گزارش کنند. یکی از بیشترین مکاتبات، گزارش‌های هیات‌های نظارت است که در برخی از موارد تخلف ممکن است منجر به لغو امتیاز، توبیخ و ..‌. شود. ما دائما این کار را انجام می‌دهیم و جدی هستیم. ما شماره تماسی را هم اعلام کرده‌ایم و هر کسی می‌تواند تخلفات را اعلام کند.»

او گفت: «تاکید می‌کنم که در سایت اعلام شده است هر مدرسه‌ای، چقدر شهریه بگیرد و اگر خارج از این چارچوب باشد گزارش کنند برخورد می‌کنیم.»

حاجی‌میرزایی همچنین به استفساریه مجلس درباره آیین‌نامه تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی، نهضتی‌ها و مربیان پیش‌دبستانی اشاره کرد و گفت: «استفساریه هنوز به تصویب مجلس نرسیده است. ما براساس قانون مجلس و آیین‌نامه دولت، شیوه‌نامه‌ای را طراحی و یک ماه است که به استان‌ها با موضوع مربیان پیش‌دبستانی، معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها ابلاغ کرده‌ایم.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «ما هرچقدر که بتوانیم به معلمان توجه کنیم، کم است. معلم شغل و رسالت عظیم و شریفی است و متناسب با این بزرگی باید مورد قدر قرار بگیرد. قانون تصویب کرده که معلمان رتبه‌بندی شوند و متناسب با آن رتبه حقوق معلمان تغییر کند. رتبه‌های بالاتر از افزایش بیشتری و رتبه‌های پایین‌تر از افزایش کمتری برخوردار خواهند شد.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در کلاس‌های درس دوره اول ابتدایی حضور یافت و از نزدیک با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد. محسن حاجی‌میرزایی همچنین از جلسه امتحانات دانش‌آموزان متوسطه اول این دبیرستان بازدید کرد.

علی باقرزاده، مدیرکل دفتر وزارتی و فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این دیدار وزیر آموزش و پرورش را همراهی می‌کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار