صنعت نفت، پرسپولیس را قهرمان نیم فصل کرد

تهران (پانا) - تیم فوتبال سپاهان اصفهان در دیدار معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر، ۴ بر ۲ مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد و قهرمانی لیگ برتر را تقدیم پرسپولیس کرد.

کد مطلب: ۹۹۰۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
صنعت نفت، پرسپولیس را قهرمان نیم فصل کرد

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه امروز (شنبه) در چارچوب دیدارهای معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه تختی آبادان با قضاوت علی بای برگزار شد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که نتیجه آن قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر را مشخص می‌کرد؛ تا پیش از این مسابقه سپاهان با ۳۱ امتیاز در جایگاه دوم و صنعت نفت آبادان با ۲۶ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار داشت.

قلعه‌نویی برای این مسابقه سید پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، گئورگی ولسیانی، رضا میرزایی( مرتضی منصوری دقیقه ۷۵)، سعید آقایی، مهدی کیانی، سید محمد کریمی(رسول نویدکیا دقیقه ۶۹- علی قربانی دقیقه ۷۳)، ولادیمیر کومان، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی را به میدان فرستاد.

دراگان اسکوچیچ نیز که تا اینجای کار فوق انتظار ظاهر شده، در این مسابقه از ناصر سالاری، محمد اهل‌شاخه، سید محمد قریشی، عبدالله ناصری، عقیل کعبی، مصطفی احمدی، مهدی حنفی، مسلم مجدمی(محمود مطلق‌زاده دقیقه ۷۸)، طالب ریکانی، میلاد جهانی(مهدی مومنی دقیقه ۸۵) و عیسی آل‌کثیر استفاده کرد.

هفت دقیقه بیشتر از آغاز این مسابقه نگذشته بود که در دقیقه ۷ کار ترکیبی بازیکنان صنعت نفت در پشت محوطه جریمه به طالب ریکانی رسید. شوت پُرقدرت زمینی او را پیام نیازمند دفع کرد و در برگشت هم به ضربه عیسی آل‌کثیر واکنش نشان داد ولی آل کثیر در برگشت دوباره توپ، توپ را با شوت پای چپ تبدیل به گل کرد.

در دقیقه ۲۸ این مسابقه ارسال زمینی میرزایی را اهل‌شاخه برگشت داد ولی در ادامه بازهم توپ به مدافع راست سپاهان رسید که ارسال بغل پای او و دفع ناقص ناصر سالاری را سجاد شهباززاده با ضربه بغل پا تبدیل به گل مساوی سپاهان کرد.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۴۱ محمدرضا حسینی شوتی را روانه دروازه صنعت نفت کرد که توپ بعد از دفع اشتباه ناصر سالاری تبدیل به گل شد تا شاگردان قلعه‌نویی نیمه نخست را با برتری ۲ بر یک به پایان برسانند.

زمان زیادی از نیمه دوم نگذشته بود که در دقیقه ۵۲ میلاد جهانی با ارسال توپ به مقابل دروازه سپاهان، سید محمد قریشی را صاحب توپ کرد و مدافع پیش‌تاخته آبادانی‌ها با ضربه سر، گل مساوی را به ثمر رساند.

شاگردان اسکوچیچ که دست بردار نبودند، این بار در دقیقه ۷۰ با یک پاس در عمق، محمد اهل شاخه را صاحب توپ کردند و او با شوت محکم، گل سوم را برای نفت آبادان به ثمر رساند.

بازیکنان سپاهان که از نمایش خوب بازیکنان صنعت نفت غافلگیر شده بودند، در دقیقه ۸۰ گل چهارم را هم دریافت کردند و این بار میلاد جهانی به زیبایی توپ را به طالب ریکانی پاس داد تا او در موقعیت تک به تک با نیازمند و با یک ضربه چیپ گل چهارم را به ثمر و اختلاف را به ۲ گل برساند.

شاگردان قلعه‌نویی در ادامه این مسابقه راه به جایی نبردند و در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر ۲ صنعت نفت آبادان به پایان رسید.

با این نتیجه سپاهان هر چند همچنان در جایگاه دوم جدول باقی ماند اما شانس صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل نخست را از دست داد و صنعت نفت آبادان نیز ۳۰ امتیازی شد و با دو پله صعود، بالاتر از استقلال در جایگاه چهارم ایستاد.

پرسپولیس در نیم فصل نخست با ۳۴ امتیاز در رتبه نخست قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار