تاکید استانداریزدبر نقش کلیدی آموزش و پرورش برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه میراث فرهنگی

یزد(پانا)- استاندار یزددر نشست شورای راهبردی بافت تاریخی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه میراث فرهنگی گفت: باید آموزش و پرورش فرزندان یزدی را باورمند نسبت به حفظ میراث فرهنگی بار بیاورد.

کد مطلب: ۹۹۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استانداریزدبر نقش کلیدی آموزش و پرورش برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، طالبی با اشاره به مسئولیت‌هایی که برای حفظ میراث تاریخی وجود دارد، افزود: این ستاد برای پاسخ به این مسئولیت‌ها ایجاد شده و فعالیت ستاد بازنمود ارزش‌های فرهنگی و تاریخی ما بوده و موظف هستیم برای حفظ و احیا میراث فرهنگی تلاش کنیم.

استاندار درباره تعهدات داده شده به یونسکو برای ثبت جهانی میراث تاریخی یزد گفت: اجرای درست این تعهدات وظیفه و مسئولیت ما است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای آن به کار ببندیم.
وی ادامه داد: ثبت جهانی نشان دهنده احترام دنیا به ارزش‌های تاریخی و فرهنگی یزد بوده و فرصتی برای تقویت فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در اختیار ما قرار داده است.
طالبی با بیان اینکه میراث فرهنگی و گردشگری یکی از محور‌های ایجاد اشتغال در استان است، افزود: این موضوع فرصتی برای ما برای بهره برداری هر چه بهتر از ثبت جهانی برای رشد و شکوفایی اقتصادی استان است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر فرهنگسازی و رشد آگاهی‌های مردم و خصوصا ساکنان بافت تاریخی نسبت به ارزش‌ها و اهمیت این بافت تاکید کرد و افزود: باید دوره‌های آموزشی برگزار شود و خروجی این دوره‌ها در کنار ارتقا آگاهی‌های مردم، شکل گیری انجمن‌های مردمی برای حفظ و احیا میراث فرهنگی و ارتقاء فرهنگ رفتار با گردشگران باشد.
وی ادامه داد: در نتیجه خروجی این دوره‌های آموزشی باید سازمان‌های مردم نهاد باشند و نیز باید آن‌ها را مورد حمایت قرار دهند.
استاندار یزد با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه میراث فرهنگی گفت: باید آموزش و پرورش فرزندان یزدی را باورمند نسبت به حفظ میراث فرهنگی بار بیاورد.
وی با بیان اینکه چشم انداز مدیریت بافت تاریخی، مدیریت واحد است افزود: بافت تاریخی را به عنوان اولویت اول استقرار مدیریت واحد در نظر بگیریم و دستگاه‌ها با جدیت همگرایی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها بافت تاریخی را مورد توجه قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار