توضیحات «الهام فخاری» درباره خبر اخراج برخی «زنان» از گرمخانه‌های شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفته است که خبر اخراج برخی زنان از گرمخانه‌های شهرداری تهران پیگیری شد؛ ماجرا به این شکل نبوده است و به دلیل کمبود ظرفیت، برخی گرمخانه ها مجبور به جابجایی بی‌خانمان ها هستند.

کد مطلب: ۹۸۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات «الهام فخاری»  درباره خبر اخراج برخی «زنان» از گرمخانه‌های شهرداری تهران

الهام فخاری در گفت‌وگو با پانا درباره اخراج برخی زنان از گرمخانه‌های شهرداری تهران گفت: «همان موقع هم که این موضوع خبری شد، علاوه بر پیگیری مدیرعامل سازمان خدمات رفاه اجتماعی شهرداری تهران ما نیز در شورای شهر تهران مواردی از این دست را بررسی کردیم. البته معتقدم که نباید به سرعت موضع منفی و مثبت قطعی درباره این دسته از مسایل گرفت. هر خبر و اطلاعی که از سوی رسانه‌ها و شهروندان وجود داشته باشد ما موظف هستیم آن را بررسی کرده و صحت و سقم آن را بسنجیم.»

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: «این موضوع را در کمیته اجتماعی بررسی کردیم و افرادی را برای بازدید از مراکز فرستادیم که نتیجه این بود مراکز به صورت 24 ساعته پذیرش دارند و خدمات به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود و اگر کاستی هم وجود داشته، سازمان خدمات رفاه اجتماعی و هم شورا به عنوان پیگیری کننده حقوق شهروندان به موضوعات ورود می‌کند حال اینکه شهروندان چه با سرپناه باشند چه بی‌سرپناه.»

وی ادامه داد: «با شرایط موجود و کاستی‌هایی که در شهرداری تهران وجود دارد در موضوع گرمخانه‌ها شهرداری تهران توانسته موثر باشد و مشکلات مراکز را پیگیری کند. شرایط ایده‌آل نیست ولی مگر شرایط برای سایر شهروندان ایده‌آل است. شهرداری تلاش کرده زیرساخت‌ها را در موضوع گرمخانه بهبود بخشد و هیچ گرمخانه‌ای را تعطیل نکند و علاوه بر آن تجهیزات را توسعه دهد و ایجاد گرمخانه‌های جنرال(اصلی) را پیگیری کند که در این بخش برای تامین زمین به نتیجه رسیده است و باید گفت فقط طرح و مطالعات نیست.»

فخاری تصریح کرد: « دربرخی از مناطق، گرمخانه‌ها ظرفیت محدودتری دارند و در برخی مناطق فضای بزرگ‌تری وجود دارد که تعداد بیشتری را می‌تواند پوشش دهد. الان می‌توانیم بگوییم در 22 منطقه دسترسی به گرمخانه برای شهروندان وجود دارد و با امکانات موجود سعی شده است یکسری استانداردهای کیفی در این مراکز لحاظ شود. ممکن است بهترین نباشد اما حداقل‌ها از نظر بهداشتی و درمانی و 24 ساعته شدن خدمات در آن رعایت شده است هر چند این موضوع فراتر از تکالیف شهرداری تهران است اما شهرداری اقداماتی را در این بخش انجام داده است.»

این عضو شورای شهر تهران افزود: «برای برطرف شدن کاستی‌ها تلاش می‌شود و شهرداری تهران اگر در موضوعات دیگر نتوانسته موثر یا محسوس پیش برود اما در موضوع گرمخانه‌ها اتفاق خوبی است که پیش‌رفته و اگر کاستی وجود دارد همه باهم کمک می‌کنیم تا برطرف شود.»

وی با اشاره به پذیرش افراد در گرمخانه خاوران نیز گفت: «گرمخانه خاوران مرکز بزرگی است که شاید بتوان از آن به عنوان مرکز جنرال نام برد و شاید اگر برخی را به آنجا ارجاع می‌دهند به دلیل فضای محدود در برخی مناطق است. تصمیم بر این بود و تصمیم شهرداری هم بر این است که در روزها و شب‌هایی که شرایط آب و هوا خوب نیست اگر شده حتی به صورت خدمت‌رسانی سیار، برخی اتوبوس‌ها تجهیز موقت شوند و کسی به دلیل بی‌سرپناه بودن بیرون نماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار