افتتاح ۴۳ طرح نیمه تمام ورزشی یزد تا نیمه سال آینده

یزد(پانا)- مدیر کل ورزش و جوانان یزد با اشاره به بهره‌برداری از ۸۷ طرح ورزشی طی سه سال اخیر، از تکمیل و بهره‌برداری ۴۳ طرح نیمه تمام ورزشی این استان حداکثر تا شهریورماه سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۹۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۴۳ طرح نیمه تمام ورزشی یزد تا نیمه سال آینده

به گزارش ایسنا، «مسعود شریعتی» در جمع خبرنگاران ترویج فرهنگ ورزش همگانی را یکی از سیاست‌های این اداره کل در استان یزد که مردم آن از کم تحرمکی و شیوع بیماری‌های غیرواگیری مانند چاقی و دیابت رنج می‌برند، ذکر کرد و گفت: هرچند آمارها حکایت از مشارکت بیش از ۲۰۰ هزار یزدی در ورزش‌های همگانی و رشد این آمار دارد ولی کافی نیست و نیاز به فرهنگسازی بیشتر در این رابطه ضروری است.

وی با بیان این که هر شهروند با نیم ساعت ورزش کردن در روز و بالابردن ضربان قلب خود می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند، تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی برای توسعه ورزش همکانی در استان صورت گرفته به طوری که هفته‌ای نیست که در استان همایش ورزش همکانی از سوی هیات‌های مختلف ورزشی برگزار نشود.

شریعتی همچنین از رشد ورزشکاران سازمان یافته در استان طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: ورزشکاران سازمان یافته یزد از ۶۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۳ به ۷۵ هزار ورزشکار در سال گذشته افزایش یافته که بیانگر روی آوردن بیشتر علاقمندان به ورزش قهرمانی برای حضور رقابت‌های این بخش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر افتخارات متعددی در سطوح مختلف مسابقات ورزشی نصیب ورزشکاران یزدی شده است.

وی در بخش ورزش قهرمانی به برگزاری دومین المپاد استعدادهای برتر ورزشی اشاره کرد و گفت: در همین رابطه امسال استان یزد علاوه بر اعزام ۲۶۰۰ ورزشکار نوجوان در ۹۵ رشته ورزشی به این مسابقات، با میزبانی در پنج رشته ورزشی از همین تعداد ورزشکار کشور میزبانی کرد و خوشبختانه اهتمام خوبی در مورد برگزاری این رقابت‌ها به عنوان تضمین کننده ورزش قهرمانی کشور وجود دارد.

شریعتی به رشد باشگاه‌های ورزشی از ۱۸۰ باشگاه به ۵۹۵ باشگاه طی سه سال اخیر اشاره و این اقدام را در راستای سیاست دولت تدبیر و امید در جهت واگذاری امور به بخش‌های خصوصی ذکر کرد.

به گفته وی، طی سه سال گذشته بیش از ۸۷ طرح عمرانی ورزشی در استان مورد بهره برداری قرار گرفته و به سرانه فضاهای ورزشی استان افزوده شده است و علاوه بر این هم اکنون ۴۳ طرح نیمه تمام ورزشی در استان با وجود فشارهای اقتصادی در حال تکمیل است که امیدواریم تا پایان سال یا در حالت بدبینانه تا پایان نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این که تنها در یک سال اخیر حدود ۳۰ طرح ورزشی مورد بهره برداری قرار گرفته است، ۱۸ مورد از آنها را مربوط به زمین‌های ورزشی روستایی ذکر کرد و گفت: تنها در سه سال اخیر ۳۵ زمین چمن روستایی در روستاهای فاقد امکانات ورزشی در استان ایجاد شده است.

وی از مهمترین طرح‌های مورد بهره برداری در استان طی یک سال اخیر به فاز دوم سالن بین المللی اسکواش یزد که با اعتبار چهار میلیارد تومان ساخته و به دست وزیر ورزش افتتاخ شد و همچنین استخر سرپوشیده میبد که در استان و حتی کشور کم نظیر است و با اعتباری معادلپنج میلیارد تومان ایجاد شده است، اشاره کرد.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع نامناسب فضاهای ورزشی در استان سبب شده که در برخی مناطق با جمعیتی بسیار بالا حتی یک مترمربع امکانات ورزشی وجود نداشته باشد ولی در منطقه‌ای به فاصله چند کیلومتری همان محل، چندین هزار متر مربع امکانات ورزشی به وجود آمده باشد که امیدواریم با تدابیر لازم این مشکل نیز مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار