اختصاص تسهیلات بانکی برای واحد‌های تولیدی یزد

یزد(پانا)- مسئول هماهنگی بانک‌های استان یزد از تخصیص ۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۹۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص تسهیلات بانکی برای واحد‌های تولیدی یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رضائی با بیان اینکه در نشست سالیانه انجمن صنایع استان، دولت برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی استان ۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بانک های استان قرار داده است، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به یزد دولت موافقت کرد این میزان تسهیلات را برای تامین سرمایه در گردش و احیاء واحد‌های تولیدی در اختیار صاحبان صنایع قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در مدت سه سال به صاحبان صنایع پرداخت می‌شود، افزود: بسیاری از مشکلات نقدینگی واحد‌های تولیدی با اختصاص این تسهیلات مرتفع شود.
قائم مقام مجتمع صنعتی معدنی چادرملو هم در این نشست از توجه به بحث بومی سازی در قطعات و دستگاه‌های کاربردی این شرکت در چند سال اخیر گفت: هم اکنون با تشکیل ستاد بومی سازی در این مجتمع ۸۰ درصد قطعات و لوازم یدکی مصرفی خود را با استفاده از مهندسی معکوس بومی سازی کرده ایم.
ابریشمی با بیان اینکه ۲۰ درصد شامل قطعاتی است که تولید آن در کشور صرفه اقتصادی ندارد، افزود: این بومی سازی با استفاده از توان نیرو‌های متخصص داخلی صورت گرفته است.
وی تعداد کل قطعات بومی سازی شده در این مجتمع را نزدیک به ۱۲ هزار قطعه دانست و گفت: ۹ هزار و ۸۸۱ قطعه از این تعداد مربوط به مجتمع معدنی و هزار و ۴۴۹ قطعه مربوط به مجتمع صنعتی چادر ملو است.
رضائی با اشاره به فرسودگی بسیاری از قطعات وارداتی این مجتمع، افزود: این فرسودگی باعث توقف در تولید می‌شود که با بومی سازی قطعات میزان توقفات به حد چشمگیری کاهش پیدا کرد به طوریکه ظرفیت ۵ خط تولید کنسانتره سنگ آهن را از ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تن به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و ظرفیت گندله سازی مجتمع را نیز از ۳ میلیون ۴۰۰ هزار تن به ۴ میلیون تن افزایش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار