حاجی میرزایی: اندیشه تحول جامعه در آینده، در گرو تحول نهادهای اجتماعی است

تبریز(پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از کتب آموزش شهروندی در تبریز، گفت: پیشرفت، دغدغه همه جوامع است و ادبیات اجتماعی رمزگشایی  این پیشرفت شده است. اندیشه تحول جامعه در آینده  در گرو تحول نهادهای اجتماعی است که این نهادها سیاسی و اجتماعی و ... است.

کد مطلب: ۹۸۹۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: اندیشه تحول جامعه در آینده، در گرو تحول نهادهای اجتماعی است

محسن حاجی میرزایی با اشاره به این که در تغییر نهادها تحول مهم است گفت: تمایز جوامع با تمایز یادگیری آنها حاصل می شود. اینکه جامعه چه چیزی می آموزد و چه محتوایی با چه کیفیتی آموزش می دهد، آینده آن جامعه را نشان می دهد.
وی افزود: جامعه برای اینکه توانمندی های خود را نشان دهد، نیازمند یادگیری آنچه به انسانها کمک می‌کند که در جامعه باشند، آنها را از حاشیه نشینی و انزوا بیرون بیاورند، ظهور و بروز داشته باشند، از منابع خود دفاع کنند و آنها را استمرار ببخشد، است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هدف اصلی، آموزش و پرورش وتربیت نسل جدید است. یعنی آماده کردن آنها برای زیستن شرافتمندانه ، زیست فعال و سالم با حفاظت از ارزش ها و باورهای خود است، تا بتوانند از هویت و شخصیت خود دفاع کنند و این در راستای ماموریت حقیقی آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه اینها انسان ها را با زندگی واقعی پیوند می‌دهند و به موجودیت فعال در جامعه تبدیل می کنند گفت: آنچه را می دهند که فرد بتواند در جامعه نقش آفرینی کند، تحمل و مدارا کند، دوست یابی و نگهداری آنها را بیاموزد ، بداند چگونه از رسانه ها استفاده کند، ارتباط برقرار کند، انتقاد کنند و دوستی کنند .
حاجی میرزایی افزود: اینها اکتسابی است و ذاتی نیست و هیچ جایی بهتر از آموزش و پرورش برای انتقال این قابلیت ها وجود ندارد.
وی در پایان گفت: تصور من این است که آموزش و پرورش زمانی در جای درست خود قرار می گیرد که پیوند‌های عمیقی با عرصه‌های توسعه ایجاد کند و این با پرورش شهروند خوب انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار