گیلان دروازه اروپای ایران برای توسعه صادرات کشور

رشت (پانا) - استاندار گیلان گفت: صادرات کلید تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است که منجر به افزایش تولید و افزایش اشتغال می شود.

کد مطلب: ۹۸۹۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
گیلان دروازه اروپای ایران برای توسعه صادرات کشور

ارسلان زارع در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: تقدیر از صادرکنندگان آیین ارزشمندی است، چون این عزیزان با همتی بلند جهادگونه برای اقتصاد استان تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه با همت صادرکنندگان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۸میلیون دلار ارزش صادرات غیرنفتی کشور از آن گیلان بوده است، افزود: انتظار دارم سهم هدف گذاری صادارتی گیلان در کشور که ۵۰۰میلیون دلار است تا قبل از پایان سال جاری محقق شود .

استاندار گیلان گفت: صادرات بخش مهمی از اقتصاد کشور و نبض تپنده اقتصاد محسوب می شود.

وی تصریح کرد: راهبرد امروز مبنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید دولت است و یکی از رویکردهای اصلی آن توجه به ظرفیت های دورنی است.

زارع با بیان اینکه بازارهای صادراتی فرصت خوبی برای حرکت در مسیر توسعه صادرات است، افزود: گیلان از دیرباز به عنوان دروازه اروپا مطرح بوده است و برندهای کشور توسط گیلان باید در کشورهای همسایه عرضه شود و باید با سرمایه گذاری بیشتر به خصوص در صنایع تبدیلی بسترهای توسعه صادرات را وسیع تر کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: همه محصولات کشاورزی گیلان این قابلیت را داند که بیشتر در بازارهای کشورهای حاشیه خزر عرضه شوند و توسعه این امر می تواند سهم گیلان را از توسعه صادارت نفتی کشور بیشتر کند.

وی گفت: افزایش تعاملات گیلان و روسیه در تحقق اهداف توسعه صادرات موثر است و برنامه ریزی های بیشتر و دقیق تری در این حوزه باید انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار