نماینده ولی فقیه در یزد: کاهش فرزندآوری تهدیدی بسیار جدی برای جامعه اسلامی است

یزد(پانا)- نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: کاهش فرزندآوری از مشکلاتی است که تهدید جدی برای جامعه اسلامی به شمار می‌آید.

کد مطلب: ۹۸۹۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در یزد:  کاهش فرزندآوری تهدیدی بسیار جدی برای جامعه اسلامی است

آیت الله ناصری یزدی در دیدار مدیران ثبت احوال استان یزد که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انجام شد، با اشاره به اینکه در روایات به صورت جدی بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان تاکید شده عنوان کرد: اظهار داشت: در روایات وارد شده که در روز قیامت فرزندان نسبت به عدم انتخاب نام نیکو از والدین خود گلایه می‌کنند.
وی با گلایه از اینکه برخی والدین امروزه اسامی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که اصلا معنی و مفهوم خاصی ندارد خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی و مشاوره‌های لازم در ارتباط با انتخاب نام نیکو به والدین ارائه شود چرا که بسیاری از افراد زمانی که متوجه اهمیت این مسئله شوند، اسامی مناسب انتخاب می‌کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، بحث کاهش فرزندآوری است که برای جامعه اسلامی یک تهدید بسیار جدی به حساب می‌آید و دشمن هم برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای برای تداوم این مشکل در ایران طراحی کرده است.
ناصری یزدی با بیان اینکه در روایات و آیات تاکید شده که خداوند رزق و روزی فرزندان را می‌دهد و والدین نباید نگران این موضوع باشند گفت: اگر برنامه‌ای برای جلوگیری از کاهش جمعیت نداشته باشیم، ۳۰سال آینده با جامعه‌ای سالمند روبرو هستیم و استکبار و دشمنان اسلام به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود را علیه این کشور عملی کنند.
امام جمعه یزد افزود: اداره کل ثبت احوال باید به صورت ویژه در ارتباط با مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش سن ازدواج، افزایش فرزندآوری و موارد مختلفی از این قبیل فعالیت‌های مختلفی انجام دهند.
وی تصریح کرد:در بحث ازدواج هم علاوه بر اینکه مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات جوانان برای ازدواج برطرف شود، خانواده‌ها و جوانان هم باید با توکل به خدا، زمینه ازدواج آسان همه جوانان را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار