ایجاد ۱۶۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان اردبیلی

اردبیل (پانا) - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: ۱۶۵۰ طرح اشتغال و خودکفایی در ۹ ماهه امسال توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد اجرا شده است.

کد مطلب: ۹۸۸۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۱۶۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان اردبیلی

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم فنی و تخصصی هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی را به مرحله اجرا درآورده‌اند، گفت: راهکار مهم کمیته امداد استان اردبیل در اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی ارائه آموزش و مشاوره‌های لازم شغلی به مددجویان است تا آن‌ها بتوانند به خوبی از عهده فعالیت‌های کسب‌وکار خود برآیند.

او با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه امسال پرداخت شده است تا طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ایجاد کنند، افزود: در صورتی به خانوار تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود که از هر لحاظ توانایی آن‌ها برای ایجاد شغل مورد علاقه خود ارزیابی شده و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و مددجو از لحاظ هدایت و راهبری شغلی دارای پشتیبانی باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل پس از شناسایی دقیق خانوار تحت حمایت که توانایی انجام کار دارند به استعداد‌های نهفته آن‌ها توجه کرده و سعی می‌کنیم به رشد و ارتقای آن کمک کنیم، بیان کرد: پس از شناسایی، خانوار تحت حمایت مورد مشاوره قرار می‌گیرند و بر اساس استعدادی که دارند کارگاه‌های آموزش شغلی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

سیفی با بیان اینکه در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با نظارت دقیق تلاش می‌شود تا هیچگونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت صورت نگیرد، گفت: کمیته امداد استان اردبیل تنها به نظارت بر طرح‌های خودکفایی اکتفا نکرده و با ارائه مشاوره‌های لازم و ایجاد بازار کار مناسب درصدد است تا کسب‌وکار خانوار تحت حمایت را تقویت کند.

او با اشاره به اینکه از محل اعتبارات تبصره ۱۶ بانک‌های عامل حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان اردبیلی قرار گرفته است، اعلام کرد: از محل پرداختی بانک‌های عامل هزار و ۲۶۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل وارد بازار کار شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اینکه ۳۷۰ اشتغال پایدار نیز در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان اردبیل ایجاد شده است، بیان کرد: یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان اردبیل پرداخت شد تا بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

سیفی به برخی از مددجویان تحت حمایت که نمی‌توانند به تنهایی اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مناسبی برای این مددجویان به کار گرفته‌ایم که از طریق کاریابی و همکاری مضاعف با کارآفرینان، کارگاه‌های تولیدی و صاحبان مشاغل در سطح استان زمینه اشتغال آن‌ها نیز فراهم شود.

او با بیان اینکه در قالب طرح «راهبران شغلی»، مددجویان به کارآفرینان حرفه‌ای استان اردبیل که تجربه و فعالیت‌های موفقیت‌آمیز داشته‌اند، معرفی می‌شوند و کارآفرینان نیز آن‌ها را در اشتغال موردنظرشان راهبری می‌کنند، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارخانه، کارگاه‌های تولیدی و کارآفرینانی که می‌توانند هدایت شغلی مددجویان تحت حمایت را بر عهده گیرند، تلاش داریم گام‌های موثری در زمینه اشتغال‌زایی برداریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار