ارجاع پرونده کشاورزان به کمسیون دوازده منطقی نیست

یزد(پانا)- جمعی ازکشاورزان روستای رکن آباد با حضور درفرمانداری این شهرستان، حل مشکلات زمین‌های کشاورزی خود که درحریم شهرقرارگرفته است را خواستار شدند.

کد مطلب: ۹۸۸۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ارجاع پرونده کشاورزان به کمسیون دوازده منطقی نیست

رئیس شورای اسلامی روستای رکن آباد با اشاره به اینکه، مجموعه اراضی موقت رکن آباد ۱۳۸ هکتار است گفت: این زمین‌ها را درسال ۱۳۵۹ هیئت هفت نفره و امور اراضی به کشاورزان واگذار کرده است که درسال ۱۳۷۲ با مشکل صدور سند مواجه شده است.
محمدرضا شیرغلامی افزود: حدود ۲۵۰ هزار متر مربع از این زمین‌ها حالا در حریم شهر قرارگرفته است که متولی آن مسکن و شهرسازی است و این امرباعث شده است که پرونده این زمین‌ها را به کمسیون ماده ۱۲ ببرند.
وی گفت: این درحالی است که زمین‌هایی به کمسیون ماده دوازده می‌رود که کشاورزی، آن زمین را با زور مصادره کرده باشد و دولت آن را موات اعلام و از کشاورز گرفته و سند صادرکند، اما دولت خود این زمین‌ها را به مردم واگذارکرده است و کشاورزان بیش از ۴۰ سال است که روی این زمین‌ها کشاورزی می‌کنند و مطرح شدن این مساله درکمسیون ماده دوازده منطقی نیست.
۱۳۸ هکتار زمین درسال ۱۳۵۹ به ۲۶۵ روستایی دررکن آباد واگذارشده است که در سال ۱۳۷۰ با قرارگرفتن ۲۵۰ هزارمتر مربع ازاین زمین‌ها درحریم شهر با مشکل صدور سند مواجه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار