برگزاری دوره توان افزایی تیم های جستجو و نجات درسیلاب شهرستان پاکدشت

پاکدشت (پانا)- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت از حضورامدادگران در دوره توان‌افزایی تیم‌های جستجو و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان جمعیت هلال احمر شعب شرق استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توان افزایی تیم های جستجو و نجات درسیلاب شهرستان پاکدشت

علی کاظمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در این رابطه افزود: این دوره با هدف توان افزایی و تقویت مهارتهای امدادی و حفظ آمادگی بیشتر برای امدادرسانی به افرادی که در حوادث سیلاب و آبهای خروشان گرفتار میشوند،برگزار شد.

او در ادامه بر لزوم اجرای این بازآموزی‌ها با ماهیت حفظ و افزایش توان مهارتی در هنگام وقوع حادثه تاکید کرد و اظهار کرد: در این دوره تخصصی نجاتگران با سرفصلهایی از قبیل کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی در آب، آموزش شنای عملیاتی، اصول و مبانی هواشناسی و جریانات آبی و موانع، آشنایی با تجهیزات، اصول و مبانی ایمنی نجات در محیط‌های آبی، علایم و قوانین مسائل حقوقی در عملیات آبی، آشنایی با اصطلاحات تخصصی محیط جغرافیایی، قایق‌های موتوری و پارویی، شیوه حمل غریق، مبانی رهاسازی و درگیری داخل آب و انواع حمل غریق آشنا شدند.

کاظمی با اشاره به اینکه آموزش رکن اصلی ایجاد و حفظ آمادگی در جمعیت هلال احمر است، بیان کرد: در پایان دوره آزمون دوره به‌صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود و به نجاتگرانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه رسمی از معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اعطا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار