اهدای خون بیش از ۳۱ هزار یزدی در نه ماهه امسال

یزد (پانا) - در نه ماهه امسال ۳۱ هزار و ۳۶۲ یزدی موفق به اهدای خون خود شدند. خبر را مدیرکل انتقال خون استان یزد اعلام کرده‌است.

کد مطلب: ۹۸۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه‌خبرنگاران جوان، نقی تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت:در نه ماهه‌ امسال، ۴۱ هزار و ۷۴۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه تنها ۲/۶ درصد از بانوان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، افزود: آقایان با مشارکت ۹۷/۴ درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده اند.

تقوایی ادامه داد: در این مدت، از مجموع اهداکنندگان خون، ۶۹/۸ درصد اهدای خون مستمر داشته اند و ۲۵/۱ درصد باسابقه و ۵/۱ درصد برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد اضافه کرد: در نه ماهه ی امسال ۵۰ هزار و ۱۵۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهدا شد.

تقوایی بیان کرد: پایگاه مرکزی یزد در صفاییه، از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ دایر است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد افزود: ساعت کار پایگاه انتقال خون شهرستان‌های اردکان و میبد را از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۳/۳۰ و در شهرستان‌های اشکذر و میبد از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده و نیم، آماده خونگیری از شهروندان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار