به همت کتابخانه های عمومی تاکستان؛

آیین بزرگداشت شاعران ایران زمین در تاکستان برگزار شد

قزوین (پانا) - آیین بزرگداشت شاعران ایران زمین به همت کتابداران و کتابخانه های عمومی تاکستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت شاعران ایران زمین در تاکستان برگزار شد

بزرگداشت شاعران ایران زمین، حافظ، مولانا و شمس با حضور اعضای شورا و جمعی از اساتید دانشگاه و معلمین فرهیخته، انجمن کتابخانه های عمومی تاکستان، انجمن تات و تات شناسی و کتابداران برگزار شد.

در ابتدای مراسم، علی اکبر طاهرخانی مسئول کتابخانه شهید فهمیده، ضمن خیر مقدم به مدعوین، اشاره کرد: کتابخانه ها با برگزاری چنین آئین‌هایی، در جهت حفظ و اعتلای فرهنگ و ادبیات سرزمین کشورمان گام برمی‌دارند و بیان داشت : سخن گفتن در مورد چنین افراد بی‌نظیر و تکرار نشدنی در تاریخ ادبیات کشورمان را به متخصصان در این حوزه می‌سپاریم .

استاد علی پدرام نویسنده و شاعر برجسته شهر تاکستان به تحلیل و تفسیر و خواندن برخی غزلیات حافظ و مولانا پرداخت و در خصوص شباهت نگاه حافظ و مولوی به کرامت انسانی و آزادی صحبت کرد .

در ادامه این آئین، عبداله رحمانی عضو شورای شهر تاکستان؛ نیز به بیان صحبت هایی از مقام حافظ و مولانا و شمس پرداخت و با تأکید بر اینکه برگزاری این مراسم باید به حفظ هویت ایرانی کمک کند، بیان کرد: خردمندی، تبحر و... از ویژگی های مهم این برجستگان است که باعث شده این شاعران را حافظه فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی بدانیم.

در ادامه مهران رحمانی از مسئولین شهرستان تاکستان؛ به ارائه توضیحاتی در خصوص گردشگری و گزارش آماری گردشگران از بازدید حافظیه شیراز و سایر بناهای فرهنگی پرداخت.

در پایان به رسم یاد بود، از فرهیختگان مدعو تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار