امام جمعه خاورشهر:شب یلدا فرصتی برای باهم بودن است

شهرری(پانا)- امام جمعه خاورشهر گفت : شب یلدا بهانه ای برای باهم بودن و به جا آوردن صله ی ارحام است که می‌توانیم به این بهانه کدورت ها را کنار بگذاریم.

کد مطلب: ۹۸۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه خاورشهر:شب یلدا فرصتی برای باهم بودن است

حجت‌الاسلام یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه به بیان نکاتی پیرامون اهمیت تقوا پرداخت و اظهار داشت: نمازجمعه قرارگاه ایمان، بصیرت، اخلاق و تقوا میباشد و قرارگاه به این معنا است که تمامی مسائل مربوط به تقوا باید در نمازجمعه مطرح شود و امام جمعه موظف است خود و دیگران را به رعایت تقوا توصیه کند.

امام جمعه خاورشهر با عنایت به بخشی از سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه پیرامون تقوا افزود: ای بندگان خدا توصیه میکنم شمارا به رعایت تقوای الهی که زاد و توشه قیامت بوده و انسان را به منزل اصلی می‌رساند و در دنیا و آخرت هیچ توشه ای بهتر از تقوا نیست.

حجت الاسلام یاسینی بهترین دعوت کننده به تقوا را حضرت محمد(ص) دانست و اذعان داشت: بهترین دعوت کننده به رعایت تقوای الهی پیامبر اکرم(ص) بوده و بهترین شنونده نیز امام علی (ع) است.

او در خطبه دوم علاوه بر بیان مناسبتها به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون اهمیت نماز پرداخت و گفت : یکی بودن قبله، ترکیب اذکار و حرکات نماز، ترتیب اوقات نماز، تاکید بر پاکیزه بودن هنگام نماز و تاکید بر جماعت خواندن نماز از مواردی است که سبب شگفتی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین یاسینی به چهار اثر مهم نماز بر دل و جان انسان از منظر قرآن اشاره کرد و اذعان داشت: اولین و دومین تاثیر مصونیت بخشی از انحرافات و طهارت بخشی جسم و روح بوده و سومین مورد اعتدال بخشی در فکر و عمل و آخرین مورد آرامش روح و روان است.
امام جمعه خاورشهر با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا، این شب را فرصتی برای باهم بودن دانست و افزود: شب یلدا فرصت مناسبی برای باهم بودن، به جا آوردن سنت نیک صله ی ارحام و از بین بردن کدورت‌ها در دل است.

/خبرنگار : زهراسادات میری /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار