تربیت معلمان چند تخصصی نیاز امروز مدارس ابتدائی است

یزد(پانا) – نماینده مدیران دبستانهای یزد در همایش تخصصی مدیران مدارس ابتدائی یزد گفت : تخصیص اعتبار لازم برای برگزاری دوره های ضمن خدمت به منظور تربیت معلم چند تخصصی ضروری است .

کد مطلب: ۹۸۷۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت معلمان چند تخصصی نیاز امروز مدارس ابتدائی است

"سعید وطنچیان "با اشاره به اینکه خروجی های دانشگاه فرهنگیان از کارائی لازم برخوردارنیستند و سرفصل های آموزشی دانشگاه فرهنگیان جوابگوی نیاز مدارس نیست افزود: بازنگری درسر فصل های آموزشی دانشگاه فرهنگیان ضروری به نظر می رسد چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه از نظره انگیزه ، نگرش ، مهارت و ارتباط باید به خوبی تربیت شوند .

وی چالش نیروی انسانی را ازمهمترین مشکلات حوزه آموزش ابتدائی خواند و گفت : نیروهای حق التدریس و خرید خدمات آموزشی از امنیت شغلی لازم راندارند .

ایشان با قدردانی از حذف ازمون ها در مقطع ابتدائی گفت : بعضا مشاهده می شود برخی موسسات تحت عنوان مسابقات هوش به مدارس ورود می کنند.

وطنچیان بالا بودن تراکم کلاس ها در مرکز استان را یکی دیگر ازمشکلات دبستانهای یزد خواند وگفت : هرچند تراکم کلاس 26 نفر تعریف شده ولی این تراکم گاهی تا 40 نفر هم می رسد.

مدیر دبستان شاهد یزد ازانتقال معلمان ورزش از مدارس ابتدائی به متوسطه اول ودوم انتقاد کرد و گفت : این معلمان در ادوار گذشته ، خاص مقطع ابتدائی جذب شده بودند و خروج آنان از مقطع ابتدائی، فعالیت های ورزشی در دبستانها را با رکود مواجه ساخته است .

وی درپایان اختصاص مشاور به مقطع ابتدائی و تامین اعتبار برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای تربیت معلم چند تخصصی را ضروری دانست .

گفتنی است همایش تخصصی مدیران دبستانهای یزد صبح امروز با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدائی وزیر آموزش وپرورش در پژوهشگاه آیت الله خاتمی یزد برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار