برگزاری کارگروه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در شهر تهران

تهران (پانا) - صبح امروز کارگروه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مجلس دانش آموزی کشور در دبیرستان البرز تهران و به میزبانی سازمان دانش آموزی شهر تهران گرد هم آمدند و راجع به اقدامات شان در استان های مختلف جهت اجرایی کردن گام دوم انقلاب به گپ و گفت پرداختند. این نشست با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و زهرا پناهی روا، رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۸۷۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگروه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در شهر تهران

از همان بدو حضور معاون پرورشی پیشنهاد دادند نمایندگان دانش آموزی گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کرده و نماینده کارگروه بیانیه گام دوم انقلاب از طرح های ارایه شده و برنامه های انجام شده سخن گفت.

بعد از بیان نظرات نمایندگان دانش آموزی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تشکیل این کارگروه گفت: این نشان از اهمیت گام دوم انقلاب برای آموزش و پرورش است. وی افزود: نقدهای دانش آموزی برای من شنیدنی است و باید بپذیریم و این خواسته ها قابل اجرا و رفع است.

کاظمی با اشاره به کار خوب مجلس دانش آموزی بر تشکیل کارگروه بیانیه گام دوم، خواستار تبیین یک نقشه راه در این کارگروه شد و افزود: ما تصمیم گرفتیم کار تسهیلگری انجام دهیم و پیشنهادات این کار گروه را مورد بررسی قرار می دهیم و تشکل های دانش آموزی در این زمینه فعال شده اند و آیین نامه بیانیه گام دوم را به کل کشور ابلاغ کردیم.

وی افزود: سی و دو ظرفیت استانی را پای کار این امر مهم آورده ایم و بیشترین ظرفیت اجرا را در استان ها توزیع کرده ایم. زیرا باید خلاقیت و نوآوری در بیانیه گام دوم انقلاب جاری باشد و حتی بخشی از این جریان به مدارس وارد شود.

کاظمی با اشاره به کارکردهای تربیتی مجلس دانش آموزی گفت: این طرح های خوبی که در این نشست ارایه می شود، بسیار ارزشمند است و باید پیگیری شود. کارکردهای تربیتی فعالیت مجلس دانش آموزی به اندازه ده سال کار پرورشی اثرگذار است و ما به ارزش های این کار واقفیم ولی تنگناهایی هم در حوزه های مختلف داریم و امیدوارم با همه تنگناها بتوانیم کارهای اثرگذاری انجام دهیم.

کاظمی افزود: من معتقدم کارکردهای تربیتی مجلس دانش آموزی را باید وسیعتر کنیم و این مهم با مجمع مشورتی استان ها یا پارلمان های استانی تحقق می یابد. کم کم کارکردهای این مجلس را باید ببریم در مناطق هم برجسته کنیم.

وی راجع به طرح ها و برنامه های دانش آموزی گفت: هرکدام باید جداگانه بررسی شود و اول ببینیم چگونه از ظرفیت های آموزش و پرورش می توانیم استفاده کنیم و بعد تعمیم دهیم. پیشنهاد می کنم این کارگروه ها در قالب ویدیو کنفرانس برگزارشود و این بسیار بر تسهیل امور کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه آینده جامعه دست شماست، افزود: این خواسته مقام معظم رهبری است و یادتان باشد در هررشته ای قبول شوید، آورده های فعالیت های اجتماعی شما در مجلس دانش آموزی آینده زندگی تان را بیشتر ضمانت می کند زیرا آورده های تربیتی اجتماعی، انسان را با هر شغل و حرفه ای می تواند سعادتمند کند اما با آورده علمی به تنهایی محال است این مهم اتفاق بیافتد.

در ادامه نشست زهرا پناهی روا، رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی ضمن تقدیر از میزبانی سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: تشکیل کارگروه بیانیه گام دوم با توجه به سخنان رهبری یک کار مبتکرانه ای بود که نمایندگان مجلس دانش آموزی در پی فرمان رهبری در برنامه چهل سال دوم انقلاب انجام دادند.

وی افزود: هدف این کارگروه این است که زمینه ای برای تحقق فرامین رهبری در دوره های بعد ایجاد کند و بعد از این در کمیسیون های محلس دانش اموزی و نمایندگان دوره های بعدی در مجلس دانش اموزی بتوانند به اجرای بهتر این مهم دست پیدا کنند.

وی افزود: کارگروه در راس مجلس دانش آموزی ایجاد شده و میخواهیم همه اعضای مجلس و ادامه همه اعضای شورای دانش آموزی با این مهم آشنا شوند.

در نهایت نمایندگان مجلس دانش آموزی و اعضای کارگروه بیانیه گام دوم انقلاب هر کدام از اقدامات انجام شده جهت عملیاتی شدن سه بعد مهم خودسازی علمی و جسمی و معنوی مبتنی بر گام دوم سخن گفتند. همچنین از مقایسه بیانیه گام دوم با محتوای کتب درسی صحبت شد و بررسی اینکه آیا کتب درسی تحلیلی هستند یا خیر و از اهداف کلی بیانیه گام دوم و تحقق تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور آثاری که در چهل سال اول انقلاب منتشر شده است، راهکارهایی پیشنهاد شد.

همچنین با اشاره به اینکه در این بیانیه وظایف جوانان توضیح داده شده است از جهاد علمی و جهاد معنوی و اقتصاد مقاومتی و برنامه های انجام شده در جهت ارتباط جوانان با مساجد و عالمان دینی گفتگو شد.

در ادامه جلسه نمایندگان مجلس دانش آموزی از نمایشگاه های برگزار شده در راستای مهارت پروری مدنظر گام دوم انقلاب در سطح استان های مختلف گزارش هایی ارایه کردند.

درنهایت راجع به چشم انداز این کارگروه و تثبیت کارگروه در میان دانش آموزان جهت آشنایی بیشتر با گام دوم انقلاب و برگزاری جلسات تحقق گام دوم در استان ها و ایجاد قرارگاه پژوهشی و تبیین طرح فعالیت های دانش اموزان خیر در استان ها صحبت شد و راهکارهایی ارایه شد.

در ادامه جلسه در قالب تشکیل گروه های چندنفره ادامه پیدا کرد و هر کدام از نمایندگان برای بعد عملی بیانیه گام دوم انقلاب راهکارهایی ارایه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار