تمرکز آموزش و پرورش بر فعالیت های پژوهش محور

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نگاه ویژه به فعالیت‌های مهارت‌محور در مدارس دارد،گفت: در مدارس گیلان چهار فعالیت مربوط با پژوهش در حال اجراست.

کد مطلب: ۹۸۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز آموزش و پرورش بر فعالیت های پژوهش محور

نادر جهان آرای در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان در مدارس ابتدایی از جمله فعالیت‌هایی است که در این حوزه صورت می‌گیرد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار دانش آموز گیلانی در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه اول فعالیت‌هایی همچون لیگ علمی و جشنواره نوجوانان خوارزمی در مدارس برگزار می‌شود، افزود: در دوره متوسطه دوم نیز جشنواره جوان خوارزمی اجرا می‌شود که در این جشنواره ثبت اختراعاتی داشته ایم. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ساختمان‌های تخریبی آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا باید در اسرع وقت به اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گیلان اعلام شود تا در صورت‌نیاز، ساختمان تخریب و به زمین تبدیل شود، گفت: وجود ساختمان تخریبی در سطح شهرستان تبعات و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

جهان آرای با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در بین مناطق و نواحی 34 گانه استان به لحاظ جذب جمعیت دانش‌آموزی در مقطع پیش‌دبستانی در جایگاه سوم قرار دارد گفت: جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان در مقطع پیش‌دبستانی نسبت به سال گذشته، 395 نفر افزایش پیداکرده است. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به طرح شهاب اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح برجستگان آینده ایران اسلامی در زمینه‌های علمی، فنی، هنری، ادبی، مدیریتی و غیره شناسایی می‌شوند.

جهان آرای با اشاره به کمبود معلم در مدارس ابتدایی، تصریح کرد: تلاش داریم این مسئله را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار