3 میلیارد تومان برای عمران مناطق عشایری پلدختر اختصاص یافت

خرم‎آباد (پانا) مدیرکل امور عشایرلرستان گفت: سه میلیارد تومان برای عمران و آبادانی مناطق عشایری پلدختر اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۹۸۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
3 میلیارد تومان برای عمران مناطق عشایری پلدختر اختصاص یافت

سعید کریمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از منطقه عشایری چشمه کبود تنگ فنی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: حدود ۵۰ میلیارد تومان در مجموع از محل های مختلف نفت و گاز، استانی، ملی و اعتباراتی از محل سایر منابع به لرستان تخصیص یافته است.

وی افزود: مناقصه ۳۰ تا ۳۵ درصد از پروژه‌های عمرانی در سطح استان برگزار شده، پیمانکاران در اکثر نقاط عشایری مشغول کار هستند و پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بیش از ۵۰ درصد است.

مدیرکل امور عشایر لرستان اظهار امیدواری کرد : بتوان با تخصیص‌های مراحل بعد نیز گامی در جهت رفع مشکلات فرا روی جامعه عشایری استان برداشت.

وی افزود: حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار از ماده۱۰ تا ۱۲ به استان اختصاص داده شده که از این مبلغ ۲ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد به تعاونی هشت شهریور پلدختر اختصاص یافته است.

کریمی یادآورشد: از محل تسهیلات صندوق توسعه نیز حدود ۲ میلیارد تومان به شهرستان پلدختر تعلق پیدا کرده که افراد با مراجعه به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: تمام فروشگاههای امور عشایر استان در سطح مناطق عشایری فعال هستند و آذوقه عشایر را به نحو احسن تامین می‌کنند این در حالیست که در مجتمع سراب حمام و قلعه رزه به اندازه کافی جو و علوفه مورد نیاز دام دپو شده و عشایر می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی از عشایر خواست با شرکت های تعاونی عشایری همکاری لازم را داشته و برای دریافت کارت تردد جهت به همراه داشتن بیمه دام و دام پلاک کوب شده هنگام کوچ از مناطق قشلاقی به سمت ییلاق به این تعاونی ها مراجعه کنند.

کریمی یادآورشد:با توجه به بند تبصره ۴ چند پروژه آبرسانی در سطح شهرستان فعال است و ۶ دستگاه آبرسان سیار در پلدخترآب را از چاه ها بارگیری و به خانوارهای عشایری توزیع می‌کنند.

وی افزود: چندین طرح درحوزه راهسازی از جمله پروژه کول چپ در پلدختر فعال است که اکنون کار آن به پایان رسیده و عشایر از آن بهره برداری می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان ، کوچ عشایر را به درون شهر پلدختر ممنوع اعلام کرد و گفت: مسوولان بایدهنگام کوچ، عشایر را به سمت منطقه واشیان برای تردد هدایت کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار