پانا گزارش می دهد:

کلید عمارت بلدیه در دستان طاهرخانی؛ وزیر کشور حکم شهردار قزوین را امضا کرد

قزوین (پانا) - پس از نزدیک به دو ماه انتظار بالاخره عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور حکم شهردار قزوین را امضا کرد و سیاوش طاهرخانی سکاندار شهرداری قزوین شد.

کد مطلب: ۹۸۶۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کلید عمارت بلدیه در دستان طاهرخانی؛ وزیر کشور حکم شهردار قزوین را امضا کرد

شورای پنجم قزوین نخستین کار جدی خود را با انتخاب علی صفری به عنوان شصت و دومین شهردار قزوین آغاز کرد. این انتخاب با اتفاق آرای شورا یعنی 9 رأی مثبت انجام شد تا اینکه صفری در اول مردادماه اقدام به استعفا کرد.

پس از استعفای صفری، محمد درافشانی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سرپرست شهرداری شد تا وضعیت انتخاب شهردار جدید مشخص شود. درافشانی حدود سه ماه سرپرستی شهرداری را عهده دار بود تا اینکه در سی ام مهرماه اعضای شورای شهر پس از بررسی کاندیداهای مختلف، سیاوش طاهرخانی را به عنوان شهردار قزوین برگزیدند.

طاهرخانی در یک جلسه علنی و در رأی گیری مخفی توانست پنج رأی از 9 رأی اعضای شورای شهر را به دست آورد تا بتواند به عنوان شصت و سومین شهردار قزوین لقب بگیرد.

البته به دلیل مدرک تحصیلی طاهرخانی که در رشته فقه و حقوق بود و با آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است، مغایرت داشت؛ برخی شائبه ها در مورد تأیید نشدن وی از سوی وزارت کشور مطرح شد اما پس از نزدیک به دو ماه انتظار بالاخره عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور حکم شهردار قزوین را امضا کرد.

در حکم وزیر کشور آمده است: «امیدوارم با استعانت از پروردگار یکتا و با درنظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و توزیع عادلانه خدمات و امکانات در مناطق، مراقبت در انضباط مالی، مطالعه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و کوشش در ایجاد محیط سالم شهری و به کارگیری خلاقیت و نوآوری در اداره امور شهر، نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات و مطالبات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و سیاست‌های دولت تدبیر و امید میسر گردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار