توضیح شرکت ملی نفتکش درباره زنده ماندن خدمه کشتی سانچی

تهران (پانا) - مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران: شایعات مبنی بر زنده ماندن برخی از خدمه کشتی سانچی غیر واقعی است.

کد مطلب: ۹۸۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح شرکت ملی نفتکش درباره زنده ماندن خدمه کشتی سانچی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کاپیتان شهرام فرحبد گفت:کشتی سانچی در ۱۶ دی ۹۶ بعد از تصادف با کشتی چینی، بعد از اینکه ۸ روز در آتش سوخت، غرق شد و متاسفانه ۳۲ نفر از خدمه که ۲ نفر ان‌ها غیر ایرانی بودند جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به اینکه در همان روز اول حادثه، تیم‌های اضطراری در شرکت ملی نفت کش ایران تشکیل شد ادامه داد: در ان زمان کشتی‌های ما تحت پوشش بیمه‌های درجه یک بین المللی بود و بلافاصله ۱۲ سازمان و شرکت تخصصی بین المللی از طرف کلوپ (لندن) P&I درگیر حادثه شد و براساس قراردادها، خسارت تعیین و پرداخت شد.
وی درباره پرداخت غرامت به بازماندگان ادامه داد: دریافت غرامت منوط به انحصار وراثت است و تاکنون ۱۰۴ هزار دلار تا ۱۴۳ هزار دلار غرامت به خانواده‌های جانباختگان پرداخت شد.
فرحبد با اشاره به اینکه از ۳۰ نفر جانباختگان، غرامت ۲۲ نفر پرداخت شده است افزود: ۲.۵ میلیون دلار خسارت به خانواده‌های جانباختگان کشتی سانچی پرداخت شده است و خانواده ۱۰ جانباخته دیگر به امید انکه ان‌ها زنده هستند، برای دریافت غرامت اقدام نکرده اند.
وی افزود: احتمال زنده بودن افراد در کشتی صفر است؛ علاوه بر شرکت‌های مطرح خارجی، کار کارشناسی دقیق و فنی توسط کارشناسان خبره داخلی هم صورت گرفته است؛ شبیه سازی حادثه و شدت اتش مورد بررسی کارشناسان داخلی قرار گرفت.
مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران بیان کرد: دریای چین یکی از دریاهای پر خطر است که در طی ۱۰ ساله حدود ۱۵۰ حادثه در آن رخ داده است.
وی با رد ادعای برخی از خانواده‌ها درباره زنده ماندن برخی از خدمه گفت: ادعای تماس‌های مشکوک یا اینکه در برخی از رسانه‌ها ادعای اینکه برخی از خدمه از قایق نجات استفاده کردند، درست نیست.
فرحبد ادامه داد: تمام استدلال و صحبت‌های ما فنی است، شایسته است افراد متخصص درباره این حادثه نظر دهند.
وی درباره برگرداندن پیکرجانباختگان گفت:تمام سعی ما بر پیدا کردن پیکر جانباختگان است، اما براساس نظر کارشناسان داخلی و خارجی امکان پیدا کردن پیکر جانباختگان وجود ندارد؛ کشتی در عمق ۱۱۵ متری کف دریا است و ارتفاع ۲۸ متری کشتی در عمق دریا به ۱۳ متر رسیده است و کشتی مچاله شده و امکان ورود به ان وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار