سهمیه انسولین بیماران کاشان نیازمند افزایش سهمیه است

کاشان (پانا )- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان گفت:در حال حاضر هیچ گونه خطر جدی از بابت بیماری آنفولانزا شهرستان کاشان را تهدید نمی کند.

کد مطلب: ۹۸۶۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سهمیه انسولین بیماران کاشان نیازمند افزایش سهمیه است

به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، عباسعلی قپانی پور در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار داشت: با تمهیدات و اقدامات انجام گرفته، بیماری آنفولانزا در حال کنترل است و روندکاهشی را طی می کند.

وی رعایت اصول بهداشتی و به حداقل رساندن حضور در اماکن عمومی را از عوامل مهم در مهار این بیماری دانست و اظهار داشت: تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوای در هفته گذشته، موجب استراحت دانش آموزان در منزل شد که به کنترل این بیماری و عدم از شیوع هر چه بیشتر آن تا حدودی قدری کمک کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خود درمانی و استفاده بی رویه دارو توسط افراد یکی از عوامل مقاومت نسبت به دارو است که می تواند مخاطرات تهدید کننده برای سلامت افراد و جامعه به همراه داشته باشد.

محسن تقی زاده در پاسخ به علت کمبود انسولین در داروخانه ها گفت: با توجه به تعداد بیماران دیابتی در کاشان با پیگیری های به عمل آمده طی چند مرحله سهمیه شهرستان برای دارو انسولین افزایش پیدا کرده است و با اختصاص سهمه جدید در هفته آتی بخش زیادی از این مشکل مرتفع می شود.

به اختصاص کامل سهمیه انسولین زنان باردار اشاره کرد و افزود: برای کنترل و نظارت بر توزیع انسولین، این داروی به صورت دوره ای به داروخانه های منتخب در سطح شهرستان اختصاص داده می شود.

وی تصریح کرد: بیماران می‌توانند در تماس با شماره ۱۹۰ و یا مراجعه به سایت معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان http://fdo.kaums.ac.ir، آدرس داروخانه‌های عرضه انسولین را شناسایی دریافت کنند.

شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان هر دوماه در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و به ریاست فرماندار ویژه شهرستان کاشان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار