عملیات ساخت ۲ مدرسه روستایی در مهاباد آغاز شد

ارومیه(پانا) - مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: عملیات احداث ۲ مدرسه در روستاهای «حمزه‌آباد» و «یوسفکند» بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۷۶۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
عملیات ساخت ۲ مدرسه روستایی در مهاباد آغاز شد

کامبیز شاوله افزود: مدرسه روستای «حمزه‌آباد» در قالب ۶ کلاس درس برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و مدرسه روستای «یوسفکند» در قالب سه کلاس برای مقاطع تحصیلی متوسطه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این مدرسه‌ها بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده احداث این مدارس تا سال آینده به اتمام می‌رسد و در سال تحصیلی آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این مدارس به علت کمبود فضای آموزشی و جلوگیری از رفت‌وآمد دانش‌آموزان مناطق روستایی به داخل شهر احداث می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون ۱۳۴ کلاس درس در قالب ۴۶ مدرسه در این شهرستان در حال احداث بوده که دارای 10 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته وضعیت فضای آموزشی در مهاباد تحول بسیار خوبی پیدا کرده‌است به طوریکه با اتمام طرح‌های در دست اجرا، سرانه آموزشی این شهرستان از متوسط استانی و کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

«شاوله» با بیان اینکه ۱۷ مدرسه شهری و روستایی نیز توسط خیران مهابادی در حال ساخت است، اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز تاکنون ۵۱ واحد آموزشی را در مهاباد احداث کرده و به آموزش‌وپرورش این شهرستان تحویل داده‌اند.

مهاباد دارای با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است که در ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار