رئیس دادگستری شهرستان مهریز" رعایت قانون" محور تمام فعالیت های داوطلبان باشد

یزد( پانا) -رییس دادگستری مهریز در جمع خبرنگاران شهرستان گفت: رعایت قانون باید در تمام مراحل، محور فعالیت داوطلبان و هواداران آنها در قبل، حین و بعد از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۷۶۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دادگستری شهرستان مهریز" رعایت قانون"  محور تمام فعالیت های  داوطلبان باشد

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان مهریز رییس دادگستری شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: رعایت قانون باید در تمام مراحل، محور فعالیت داوطلبان و هواداران آنها در قبل، حین و بعد از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

مرتضی حدادزاده افزود: تمام فعالیت انتخاباتی بر اساس مقررات در فضای مجازی و سایر مکان‌ها رصد و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که فصد وارد شدن به مجلس شورای اسلامی دارند باید خود و همچنین حامیان و هوادران آنها با مطالعه و آگاهی کامل نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.

این مسوول اظهارداشت: تاکنون در این منطقه خلافی در خصوص انتخابات در فضای مجازی مشاهد نشده است ولی با جدیت نظارت توسط مسوولان امر صورت می گیرد .

حدادزاده تاکید کرد: در راستای اجرای قانون انتخابات، بخشنامه‌ای از سوی قوه قضایی ابلاغ‌شده که بر اساس آن شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی قبل از شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی تشکیل شد.

وی بیان داشت: این شورا طبق مقررات بر تمام مراحل از نحوه ثبت‌نام، تأیید صلاحیت‌ها و بر روند اجرای انتخابات، قبل و حین برگزاری آن نظارت می‌کند.

رییس دادگستری مهریز ، رعایت قانون مداری در ایام انتخابات را متذکر شد و گفت: کسی که قصد دارد وارد مجلس و محل قانون‌گذاری کشور شود باید در ابتدا قوانین حاکم بر انتخابات را رعایت کند.

حداد زاده افزود: ما مخالف فعالیت‌های انتخاباتی و شور و نشاط فضای رقابتی نیستیم اما باید افراد مراقب باشند از هرگونه هتک حرمت و تهمت و افترا نسبت به نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.

وی به نوع برخورد مراجع قضایی با جرایم انتخاباتی اشاره کرد و تاکید کرد: هرگونه هتک حیثیت افراد، تخریب و توهین نسبت به نامزدهای انتخابات چه در فضای حقیقی جامعه و چه در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود.

رییس دادگستری مهریز اظهار داشت: باید سالن‌ها و امکانات مورد نیاز به‌طور عادلانه در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گیرد و استفاده از امکانات موجود و فرصت برابر برای تمام نامزدهای انتخاباتی یک امر بدیهی است و نباید در امر انتخابات حق‌الناسی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار